فرهنگ و هنر

آیت الله رشاد: ری‌شهری از حامیان پایدار نهضت امام خمینی (ره) بود

آیت الله رشاد: ری‌شهری از حامیان پایدار نهضت امام خمینی (ره) بود

به گزارش یولن، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد،رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه و مسئول پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در پی نامه‌ای رحلت آیت‌الله محمد محدی ری‌شهری را تسلیت گفت. متن این پیام آیت الله رشاد بشرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت صدیق شفیق و دوست دیرین، تولیت آستان مقدس و حوزه‌ علمیه‌ حضرت عبدالعظیم (ع)، حدیث‌پژوه برجسته‌ معاصر، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری (قدّس الله نفسه الزکیه) مایه‌ تاسف و تاثر شدید گشت.

او از سرمایه‌های حوزه‌ علمیه‌ عریق تهران و از اسطوانه‌های علمی پایتخت قلمداد می‌شد. وجود برکت‌نمونش بار دیگر یاد محدثان بزرگ شهرری همچون شیخ کلینی و صدوقین را زنده کرد. افزون بر یکصد اثر علمی، میراث معرفتی او را تشکیل می‌دهد. موسوعه‌ی میزان الحکمه تالیف ماندگار اوست. آیت الله ری شهری از روحانیون مجاهد دوران مبارزات و از حامیان پایدار نهضت امام خمینی و از ارادتمندان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود .

این­جانب از سوی خود و شورا و دیگر ارکان حوزه‌ تهران، این واقعه‌ مؤلمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) اساتید و طلاب و اهالی پایتخت بویژه شهرری و خانواده محترمش تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت، و برای بازماندگان سوگوار صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌کنم.

تغمّده الله بواسع رحمته و حشره مع اولیائه و اسکنه فسیح جنانه.

به زگارش فارسف آیت‌الله ری شهری بامداد امروز در ۷۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

                                                                            


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا