سمنان

آیین‌نامه‌های وزارت صمت کار را برای معدنکاران مشکل کرده است

آیین‌نامه‌های وزارت صمت کار را برای معدنکاران مشکل کرده است

به گزارش یولن از سمنان، حمید علوی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار سمنان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان سمنان اظهار کرد: ماشین‌آلات معادن ابزار خط تولید هستند و ورود ماشین‌آ‌لات در معادن به‌منظور بهره‌وری و راندمان بهتر انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً دولت نباید نگاه تجاری به ورود ماشین‌آلات معادن داشته باشد؛ امروز معدنکاران جای بهره‌برداری به تعمیرکاران ماشین‌آلات فرسوده تبدیل شده‌اند.

علوی تصریح کرد: تنوع ماشین‌آلات در این حوزه گسترده است؛ طبیعتاً در داخل ما نمی‌توانیم با این تنوع، ماشین‌آلات تولید و تأمین کنیم و نباید بخش بزرگی از اقتصاد معادن خود را تعطیل کنیم تا از چند کارخانه حمایت داخلی شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: قانون ماشین‌آلات معادن واضح و مبرهن بوده؛ اما آیین‌نامه‌های داخلی وزارت صمت است که شرایط را برای معدنکاران مشکل کرده است.

محمدعلی شریعت، مدیرعامل یک واحد تولیدی نیز در این نشست گفت: آزادسازی ارز کار بسیار درستی است؛ به شرط اینکه واحدهای صادرکننده بتوانند در بازارهای جهانی رقابت داشته باشند.

وی بیان کرد: یک صادرکننده باید کالا خود را با قیمت جهانی به بازار عرضه کند؛ اما گران شدن انرژی و دیگر موارد، شرایط صادرات و تأمین مواد اولیه را پیچیده می‌کند.

در این نشست، حق‌الثبت دریافتی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک در ترهین املاک، مشکلات واردات ماشین‌آلات معدنی و حذف معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات صنعتی و معدنی به استناد بند (ص) تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا