تهران

ابطال آرای انتخابات شورای شهر پاکدشت و فرون آباد موقتا رد شد

به گزارش خبرگزاری یولن از پاکدشت، در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پاکدشت، با رای هیئت نظارت مرکزی، آرای ۶ کاندیدای انتخاباتی از پاکدشت و فرون آباد این شهرستان باطل شده که پس از شکایت منتخبین، با رای دیوان عدالت ابطال رای آن ها رد شده و تا تعیین تکلیف نهایی این شش نفر به عضویت اصلی شورا درآمدند.

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در پاکدشت با اشاره به این که ابطال رای ۶ نفر در دیوان عدالت اداری رد شد، اظهار کرد: با شکایت اعضای شورا در دیوان عدالت، این مرجع قانونی ابطال آرای منتخبین در هیئت نظارت استان تهران را رد کرد.

وی به ابطال رای زهرا علی عسگری در فرون آباد هم اشاره کرد و گفت: با ابطال رای یکی از اعضای منتخب شورای فرون آباد، احد انگیزه عضو علی البدل انتخابات به جای وی به عضویت دائم درآمده بود، که با رای دیوان عدالت و ابلاغ وزارت کشور به استانداری، زهرا علی عسگری به عنوان عضو اصلی در شورای شهر فرون آباد درنظر گرفته شد.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه همین حکم برای ۵ عضو فعلی شورای شهر پاکدشت نیز صادر شده است، خاطر نشان کرد: علیرغم این که هنوز از طرف استانداری حکم لغو ابطال آرای ۵ عضو پاکدشت به فرمانداری ابلاغ نشده است، ولی مطلع هستیم که دیوان عدالت ابطال آرای آنها را نیز رد کرده و پس از ابلاغ، ۵ عضو فعلی مجددا به عضویت علی البدل تبدیل می‌شود و این ۵ عضو اصلی دوباره وارد شورا می‌شوند.

جمارانی در پایان اشاره کرد: ۳۵ هزار رای مردم در شهرهای پاکدشت و فرون آباد و شریف آباد باطل شده بود که با حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری صحت ششمین دوره انتخابات شورای شهر روستا در شهرستان پاکدشت احراز شد و اعضایی که رای آن ‌ها باطل شده بود به جای اعضای علی البدل به عضویت اصلی شورا در می‌آیند.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا