سلامت

ابلاغ ممنوعیت فعالیت بدون مجوز در حوزه طب سنتی + جزئیات دستورالعمل

ابلاغ ممنوعیت فعالیت بدون مجوز در حوزه طب سنتی + جزئیات دستورالعمل

به گزارش یولن از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این دستورالعمل حدود وظایف، تعیین صلاحیت و نحوه صدور مجوز فعالیت فعالان حوزه طب سنتی تعیین شده است و اشخاص حقیقی فاقد مدارک رسمی تحصیلی پزشکی که داوطلب ارزشیابی علمی و عملی برای دریافت اجازه نامه فعالیت در این حوزه هستند، مشمول این بخشنامه هستند.

متقاضیان ظرف مدت ۳ ماه از زمان اولین فراخوان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه سکونت خود، پس از تکمیل فرم تقاضانامه (فرم شماره یک و پیوست)، مدارک و مستندات لازم به اداره طب ایرانی معاونت درمان تحویل دهند تا در فرآیند ارزشیابی قرار گیرند.

پس از بررسی سوابق و انجام آزمون های مربوطه، کمیته کلان منطقه، نظر تخصصی خود را درخصوص تایید و یا رد متقاضیان حداکثر ظرف مدت سه ماه اعلام می کند.

ابلاغ ممنوعیت فعالیت بدون مجوز در حوزه طب سنتی + جزئیات دستورالعمل

بیشتر بخوانید:

برخورد پلیس با عطاری های متخلف پایتخت/کشف داروهای حاوی مواد روانگردان

در بررسی کمیته ارزیابی دانشگاهی سوابق آموزشی دارای ۱۵ امتیاز، سوابق پژوهشی دارای ۲۵ امتیاز، طرح پژوهشی (۵ امتیاز) تالیف یا ترجمه کتاب دارای ۵ امتیاز، اختراع دارای ۵ امتیاز و سوابق درمانی دارای ۶۰ است که افراد براساس نمره دهی تایید و تعیین می شوند.

افراد مورد تایید در این آزمون، اجازه نامه فعالیت موقت در سلامتکده های طب سنتی ایرانی و یا سایر مراکز درمانی زیر نظر پزشک دارای مدرک دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی و در محدوده کلان منطقه مربوطه را دریافت می کنند.

مدت زمان اعتبار مجوزهای صادره ۲ سال است که در صورت رعایت موازین مندرج در آئین نامه قابل تمدید است؛ فرایند تایید و تمدید اجازه نامه ها با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه ها انجام می شود.

خبرگان بدون مدرک در حوزه طب ایرانی می بایست ابتدا فرم های مربوطه را طبق دستورالعمل تکمیل و به همراه مدارک لازم جهت ارزیابی مدارک و تجارب به معاونت درمان دانشگاه مراجعه نمایند.

آیین نامه و دستورالعمل‌ها: 

– آئین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی / دانلود فایل

– دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات طب سنتی / دانلود فایل

– دستورالعمل اجرایی ماده ۴ آئین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروشندگان گیاهان دارئی / دانلود فایل

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا