بین الملل

اتحادیه اروپا خواستار میانجی‌گری پاکستان در قضیه اوکراین

اتحادیه اروپا خواستار میانجی‌گری پاکستان در قضیه اوکراین

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای یولن؛ «چودری فؤاد حسین» وزیر اطلاع‌رسانی و مخابرات پاکستان گفت: اتحادیه اروپا خواهان نقش‌آفرینی پاکستان به عنوان میانجی در مناقشه روسیه و اوکراین است.

وی با اشاره به رایزنی «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان با «چارلز میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا (EU) در مورد وضعیت اوکراین افزود: طرفین بر لزوم برقراری آتش بس و کاهش تنش تاکید کردند.

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در ادامه یادآور شد: در این گفت‌وگو، رئیس شورای اتحادیه اروپا ابراز تمایل کرد که پاکستان نقش میانجی را در مناقشه روسیه و اوکراین ایفا کند.

فؤاد حسین افزود: این یک ابتکار و اقدام بزرگ است که رئیس اتحادیه اروپا با نخست‌وزیر صحبت کرده و این موضوعات را مطرح کرده است.

به گزارش فارس؛ عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی نوشت: با چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا درباره وضعیت اوکراین صحبت کردم که در آن بر نگرانی مشترک در مورد ادامه درگیری نظامی و تأثیر منفی اقتصادی آن بر کشورهای در حال توسعه تأکید و بر نیاز فوری به آتش‌بس و کاهش تنش تأکید شد.

به نوشته خان، من بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه تاکید کردم و مجدداً خواستار راه حلی از طریق گفتگو و دیپلماسی شدم. ما توافق کردیم کشورهایی مانند پاکستان می توانند نقش تسهیل کننده در این مسیر را ایفا کنند. من مشتاقانه منتظر تعامل نزدیک برای پیشبرد اهداف مشترک هستم.

انتهای پیام/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا