البرز

اجرای طرح «تکام» در البرز به صورت ویژه پیگیری می‌شود

اجرای طرح «تکام» در البرز به صورت ویژه پیگیری می‌شود

به گزارش یولن از البرز؛ «احمد افضلی» در سومین جلسه طرح تکام توانمند سازی و کار آفرینی مردم پایه که با حضورسردار دُر جانشین قرارگاه جهادی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تصویب طرح تکام در شورای برنامه ریزی استان، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در نیمه اول سال ۱۴۰۲ و همچنین پیگری طرح‌های قابل اجرا در چارچوب وظایف تعریف شده در نظام نامه‌های ابلاغی توسط وزارت کشور برنامه‌ریزی کنند و اقدام لازم را به عمل آورند.

معاون استاندار با بیان اینکه دستگاه‌های ملی هم مسئول راهبری و نظارت طرح مذکور هستند، گفت: عملکرد در اجرای طرح تکام یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان است و تمامی دستگاه‌های مسئول باید اجرای طرح «تکام» را به عنوان یک کارویژه دنبال کنند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به منظور تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستایی اقدام به تنظیم طرح تکام کرد و برنامه‌های اجرایی آن به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

افضلی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف طرح تکام، نظام مهاجرت معکوس است که به مواردی همچون ترغیب مهاجران برای بازگشت به روستا، با ارائه مشوق‌های مهاجرت معکوس به حاشیه‌نشینان شهری با تسهیلات اشتغال در روستا به مهاجرین دائم به روستا اشاره شده است.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا