البرز

اجرای طرح شفافیت قیمت به نفع معیشت مردم/سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیر شفاف می‌رود

اجرای طرح شفافیت قیمت به نفع معیشت مردم/سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیر شفاف می‌رود

به گزارش یولن از کرج، رامین ربیعی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در جنع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، گفت: در شرایط حاضر یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مردم، کنترل قیمت در روند تولید و تامین کالاهای مصرفی خانوار است؛ در همین راستا وزارت صمت به عنوان متولی بخش تولید و بازرگانانی کشور اجرای طرح درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده را در دستور کار قرار داده و در تلاش است تا مانع گران‌فروشی و تخفیفات اغوا کننده در روند عرضه انواع کالا شود.

وی افزود: متاسفانه در موارد متعددی شاهد افزایش غیر معمول قیمت کالاها در نظام توزیع هستیم و شرایط موجود اجباری بر مصرف کننده‌ها در پرداخت بیشترین هزینه حمل کالا در همه نقاط کشور است.

ربیعی با اشاره به برخی تخفیف های غیر واقعی انواع کالا در سطح عرضه، تصریح کرد: در فرآیند موجود فاکتور مشخصی برای محاسبه قیمت واقعی کالا وجود ندارد و مصرف‌کنندگان از تخفیفات تولید کنندگان محروم شده و در عمل سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیر شفاف واریز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا به واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان و در جهت کاهش مالیات آنها و در حقیقت به حذف فرآیند درج قیمت غیر واقعی روی کالاها، حذف حاشیه سودهای غیر متعارف و به حذف تخفیفات اغوا کننده دروغین کمک می‌کند.

ربیعی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اطلاع رسانی دقیق از روند اجرایی این طرح و جزئیات آن، برنامه ریزی لازم را انجام داده و به صورت شفاف و مستمر روند تصمیم گیری‌ها را به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رساند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا