کرمان

اجرای ۱۷۶۱ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در کرمان

اجرای ۱۷۶۱ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در کرمان

به گزارش یولن از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان به‌مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، گروه‌های جهادی یکی از ضلع‌های مثلث عمیق کار فرهنگی هستند، اظهار کرد: افراد جهادگر اول خود را می‌سازند و بعد مردم را و در کار جهادی مبارزه با نفس و مهار نفس اولویت است.

وی گفت: وقتی دانشجوی پزشکی برای ساخت سرویس بهداشتی در مناطق محروم شرکت می‌کند یعنی اول خود را ساخته و عبور از نفس سبب ارائه خدمات صادقانه به مردم و جامعه می‌شود و الحمدالله این شکل کار زیبا را در کشور و استان کرمان شاهد هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: معتقدیم، باور داریم و جزو راهبرد اصلی و دکترین مهم نظام جمهوری اسلامی است که سخت‌ترین دشمن ما آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که با دین خدا، قرآن و اهل‌بیت همچنین با انقلاب ما مشکل دارند زیرا ملت با تمام توان پای انقلاب ایستاده‌اند. 

معروفی ابراز کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها برای حفظ و بقای خود همه غرب را به صحنه کشاندند و مثلث عربی، عبری و غربی را در مقابل انقلاب اسلامی مهیا کردند.

فلسفه گروه‌های جهادی، دشمنی با فقر و محرومیت است

وی عنوان کرد: به همان اندازه در مقابل دشمن سرسختمان دشمن هستیم و خواهیم ایستاد بیش از آن در درون کشور دشمن فقر و محرومیت هستیم و فلسفه گروه‌های جهادی، دشمنی با فقر و محرومیت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: عمده دلیل به وجود آمدن محرومیت و فقر در کشور عدم مدیریت است و این فقر و محرومیت در شان کشور و نظام ما نیست و باید برای بر طرف کردن آنها تلاش کنیم.

معروفی افزود: برای برطرف کردن فقر و ‌محرومیت نیاز به یک مثلث اعتقادی‌ است که ضلع اول آن داشتن اعتقادات قلبی به خدا و توجه به قرآن کریم و پیغمبر و اهل‌بیت(ع)، ضلع دوم وجود حقیقت انقلابی‌گری منهای محافظه‌کاری و محاسبه‌گری و ضلع سوم جهادی عمل کردن است.

وی بیان کرد: انسان‌های جهادگر محافظه‌کار و محاسبه‌گر و به‌دنبال دیده شدن نیستند و همه وجودشان که جان و آبرویشان است، در طبق اخلاص برای مردم می‌گذارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: طی دو سال گذشته نخستین اولویتی که برای استان کرمان تعریف کردیم، آب شرب و کشاورزی است و در استان کرمان هیچ اطلسی در زمینه آب وجود نداشت.  

آبرسانی به ۴۰۹ روستا/ ساخت بیش از ۳۳ هزار و ۵۰۰ سرویس بهداشتی و حمام

معروفی تصریح کرد: در مرحله اول ۶۵۰ روستا شناسایی و اکنون این روستاها به ۱۲۰۰ روستا رسیده‌اند که مشکل تنش آبی و کم‌آبی دارند و توانستیم ۴۰۹ روستا را آبرسانی کنیم و برای امسال همچنین سال آینده ۴۶۶ روستا را در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام تفاهم‌نامه بنویسیم.

وی ادامه داد: کرمان پایلوت و محرک کشور برای بر طرف کردن تنش آبی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: دومین اولویت ما در استان ساخت حمام و سرویس  بهداشتی است و بیش از ۳۳ هزار و ۵۰۰ سرویس بهداشتی و حمام در  این دو سال در سراسر استان ساختیم.

معروفی اشتغال خرد و خانگی و ساخت مسکن برای محرومان و  مددجویان را دیگر اولویت‌های سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در کرمان حاشیه‌نشینی یک  شوخی شده اما در سیستان و بلوچستان که بزرگترین حاشیه‌نشینی را داشت ساماندهی شد اما در کرمان این اتفاق رخ نداده است.

وی ارائه خدمات اجتماعی در قالب کمک‌های مومنانه، جهیزیه، کارهای عمرانی، امور فرهنگی و اجتماعی را دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: نگذاریم غارت فرهنگی شویم باید در کنار رفع محرومیت و فقر، فرهنگ را حفظ کنیم چون فرهنگ ما فرهنگ امامین است ‌.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد:  باید گام دوم را با حمایت جوانان انجام داد تا انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانند.

معروفی عنوان کرد: در استان کرمان ۳ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی ثبت شده‌اند. 

۱۳۴۲ نفر با اعطای تسهیلات مشغول به کار شدند/ اهدای ۳۰۴ سری جهیزیه

وی ابراز کرد: در حوزه اشتغال و کار آفرینی ۱۳۴۲ نفر با اعطای تسهیلات مشغول به کار شدند همچنین در حوزه خدمات کمک مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۳۵ هزار بسته معیشتی برای ۶۲هزار خانواده‌ای که شناسایی کرده بودیم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تقدیم مردم کردیم. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ۳۰۴ سری جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به زوج‌های جوان اهدا کرده‌ایم ،‌همچنین در زمینه محرومیت‌زدایی ۱۷۶۱ پروژه به ارزش ۸۷۵ میلیارد ریال در قالب گروه‌های جهادی در سراسر استان انجام شده است.

معروفی اعلام کرد: آن کسی که عنوان می‌کند از گروه‌های جهادی استفاده کنید ارزان‌قیمت است یک ریال قبولش ندارم، نگاه به نیروی انسانی انقلابی، خداجو، مومن و شجاع که همه وجودش را برای مردم گذاشته با نگاه ارزان‌ قیمت، یک نگاه لیبرالیستی است. 

وی افزود: نگاه ما به گروه‌های جهادی و این انسان‌ها نگاه حقیقت دین و نگاه اهل بیتی و نگاه امام جامعه است و باید نگاه اعتقادی کرد و معیار ما معیار امامین انقلاب است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/س / ۲۵۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا