کرمان

اجرای ۱۷۴۶ پروژه محرومیت‌زدائی سپاه طی یک‌سال گذشته در کرمان

اجرای ۱۷۴۶ پروژه محرومیت‌زدائی سپاه طی یک‌سال گذشته در کرمان

به گزارش یولن از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در نشست خبری به‌مناسبت روز پاسدار، ماموریت سپاه را حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن دانست و اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه، اعتقادی، انقلابی و جهادی است.

وی در تشریح اقدامات یک سال اخیر سپاه در استان بیان کرد: استان کرمان جزو چهار استان کشور بوده که دچار تنش آبی است و به همین دلیل قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان شهید حاج‌قاسم سلیمانی را راه‌اندازی کردیم و کشور از این طرح کرمان تاثیر و الگو گرفت.

معروفی با اشاره به اینکه استان کرمان، اطلس آب نداشت، تصریح کرد: اطلس آب استان را تهیه کردیم و اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در استان دچار تنش آبی هستند و به رفع مشکلات آبی روستاها پرداختیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: از پایان فروردین امسال تا ۲۵ اسفندماه آبرسانی به ۳۴۰ روستا در استان به اتمام می‌رسد و تا سوم خرداد سال آینده این عدد به ۴۰۹ روستا خواهد رسید و برای این پروژه‌ها ۸۰۳ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر در این پروژه‌ها از نیروهای جهادی استفاده نمی‌کردیم این هزینه حدود دو برابر می‌شد.

معروفی بیان داشت: تاکنون برای آبرسانی به ۳۴۰ روستا حدود ۸۵۲ کیلومتر کانال و لوله‌گذاری انجام شده و ۱۶۷ هزار و ۸۵۰ نفر تا سوم خرداد سال آینده از آب شرب بهره‌مند می‌شودند که با همکاری دستگاه‌های دولتی، خصوصی، خیران و سپاه این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: طی یک‌سال گذشته در سطح استان کرمان، یک‌هزار و ۷۴۶ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان انجام شده که ۱۱۶ پروژه آبرسانی آب شرب (به غیر از پروژه‌های قرارگاه نهضت مرد میدان)، ۴۱ پروژه آبرسانی کشاورزی، ۹ پروژه اشتغالزایی، ۴۷ پروژه تکمیل و تعمیر مدارس، ۱۹ پروژه تکمیل و احداث خانه عالم و … از جمله این پروژه‌ها بوده است.

معروفی ابراز داشت: همچنین در یک سال گذشته ۲۵۹ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان کمک‌های مومنانه در استان کرمان بین نیازمندان توزیع شد و ۲۳۹ هزار ۷۵۹ بسته معیشتی اهدا و بیش از یک‌هزار سری جهیزیه، لوازم‌التحریر، تبلت و … در قالب کمک‌های مومنانه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در زمینه صلح و سازش جرائم غیرعمد، زمینه آزادی ۳۰۶ زندانی فراهم شده است، افزود:  آموزش و توانمندسازی مهمترین موضوع اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه برای ۸ هزار و ۴۲ نفر زمینه مهارت‌آموزی، ۲ هزار و ۸۷۱ نفر اشتغالزایی با اعطای تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه و کمک به سیل‌زدگان نیز اقداماتی صورت گرفته است.

معروفی بیان کرد: در سیل ۲۸ دی ‌ماه جنوب کرمان نیز همه توان سپاه را پای کار آوردیم و چندین آشپزخانه در مناطق سیل‌زده ایجاد کردیم، ۶۱.۵ کیلومتر سیل‌بند احداث و ۱۶ کیلومتر از رودخانه‌ها را لایروبی کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: برای سیل‌بند خرم جیرفت پیشنهاد شد که ۵۰ درصد دولت، ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی و ۱۰ درصد آن را سپاه متقبل شود تا با احداث سیل‌بند خرم مشکل سیلاب جنوب برای همیشه برطرف شود.

وی ادامه داد: جنوب استان مستعد است اگر برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد فقر در آن نخواهیم داشت و پیشنهاد دادیم یک قرارگاه در جنوب و شرق استان به نام قرارگاه ساماندهی محرومیت‌زدایی دو منطقه جنوب‌شرق استان تشکیل شود.

معروفی با اشاره به اینکه در مناطق جنوب ساماندهی و اولویت وجود ندارد، گفت: ما در منوجان نیاز به قالیبافی نداریم چون فرهنگ آن‌جا قالیبافی نیست، آن‌جا باید به فکر اصلاح کشاورزی باشیم و ۱۰ سردخانه بزنیم تا خرمای مردم روی درخت نماند و این راه نجات است و باید اینها را اصلاح کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه باید توازن و مدیریت منابع و امکانات در شرق و جنوب درست شود، گفت: بخشی از شهرهای شرقی استان از زهکلوت محروم‌تر هستند، نجیب‌ترین مردم را داریم باید در کار، توزیع منابع، امکانات و … توازن را رعایت کنیم.

معروفی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در سامانه سپاه ثبت شده‌اند که تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ گروه جهادی مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: در سطح استان ۵ هزار و ۶۲۰ حلقه صالحین داریم.

وی عنوان کرد: ایجاد مراکز واکسیناسیون، اعزام نیروی متخصص به بیمارستان‌ها، به‌کارگیری گروه‌های جهادی، نظارت و بازرسی برای کنترل بازار و … از اقدامات سپاه استان در طول یک سال گذشته در زمینه کرونا بوده است.

معروفی گفت: سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران پاسدار، برگزاری همایش پیشکسوتان، رزمایش کمک مومنانه و معیشتی، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه توسط سپاه محمد رسول(ص) تهران،  افتتاح پروژه آبرسانی، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید آبرسانی و …از جمله برنامه‌های استان در هفته پاسدار است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا