بین الملل

احتمال اعزام کماندو‌ها و تفنگداران دریایی به سفارت آمریکا در کی‌یف

احتمال اعزام کماندو‌ها و تفنگداران دریایی به سفارت آمریکا در کی‌یف

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، مقامات نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در حال بررسی برنامه‌هایی برای اعزام نیروهای ویژه به «کی‌یف»، پایتخت اوکراین برای محافظت از سفارت تازه بازگشایی شده خود هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، شبانگاه یکشنبه به وقت تهران نوشت، این پیشنهادها هنوز به «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده ارائه نشده است. به گفته مقامات آمریکایی، اگر او این پیشنهاد را تایید کند، نیروها فقط برای دفاع و تامین امنیت سفارت آمریکا در کی‌یف مستقر خواهند شد.

به نوشته این منبع خبری، در صورت اعزام نیروهای آمریکا به سفارت ایلات متحده در کی‌یف، این رویداد تشدید کننده اوضاع است، زیرا قبلا بایدن متعهد شده بود که هیچ نیروی آمریکایی را به اوکراین اعزام نکند.

به نوشته وال استریت ژورنال، برنامه ریزی اولیه در پنتاگون و وزارت امور خارجه برای اعزام احتمالی ده‌ها نیروی ویژه که می‌‌‌توانند امنیت سفارت را تقویت کنند یا در صورت نیاز می‌توانند برای استقرار آماده باشند، در حال انجام است.

علاوه بر استفاده از نیروهای ویژه برای تامین امنیت سفارت، مقامات در حال بررسی بازسازی یک یگان امنیتی از تفنگداران دریایی هستند، که به طور معمول امنیت سفارتخانه‌های آمریکا را در سراسر جهان تامین می‌کنند. تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به وزیر دفاع  آمریکا ارسال نشده است.

منابع خبری به تازگی از بازگشت برخی اعضای سفارت آمریکا  به «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت، «کریستینا کوین» دیپلمات ارشد ایالات متحده (کاردار) در اوکراین و تیمش یکشنبه گذشته وارد کی‌یف شدند. بازگشت اعضای سفارت آمریکا در اوکراین مصادف با  بزرگداشت «روز پیروزی» در اروپا  بود.

خبرنگار نشریه «پولیتیکو» نیز در این زمینه در توییتی نوشت که برخی اعضای سفارت آمریکا در اوکراین  پس از دو ماه و نیم  ترک کی‌یف، به محل کار خود بازگشتند شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چندی قبل وعده بازگشایی سفارت ایالات متحده در کی‌یف را داده بود. وزیر خارجه آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای درباره تعطیلی سفارت این کشور در کی‌یف گفته بود: «به صورت موقت فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی‌یف را به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه (در مرز اوکراین) متوقف کردیم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا