کرمان

احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش یولن از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نگاه توسعه‌محوری که مدیریت جدید شرکت ملی مس دارد افق روشنی در انتظار آینده صنعت مس خواهد بود و چشم‌انداز دوساله‌ای که برای صنعت مس رفسنجان از جهت توسعه، تولید، تحقیقات، پژوهش و اشتغال ترسیم شده، امیدوارکننده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکتشافات زیادی داریم و ۷۵ درصد ذخایر مس ایران در معادن رفسنجان است، هنوز هم احتمال اکتشافات بیشتری وجود دارد، با برآورد اولیه‌ای که در منطقه سریدون صورت گرفته، قرار است ۴۰ دستگاه حفاری دوباره برای اکتشافات جدید فعال شود که این کار موجب افزایش ذخایر خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: با بهره‌برداری از معدن سریدون و توسعه‌ای در آینده نزدیک موضوع اشتغال در شهرستان‌های رفسنجان و انار تا حد زیادی حل می‌شود و به جوانان جویای کار در شرکت مس توصیه می‌کنم هرچه زودتر برای مهارت‌افزایی و آموزش در حوزه‌هایی که مس نیاز دارد اقدام کنند و مدارک لازم از جوارکارگاهی مجتمع مس رفسنجان و فنی‌وحرفه‌ای اخذ کنند که قطعا کسانی که آموزش دیده و دارای مدرک رسمی هستند، در اولویت مس خواهند بود.

جلالی ابراز کرد: شرکت آلیاژکاران که به‌واسطه موانع تولید تعطیل است، مجتمع مس مسؤولیت آن را قبول کرد که از صندوق بازنشستگی آن را خریداری و بدهی‌های آن را پرداخت کند که فعال شود و بتوانیم تولید گلوله‌های فولادی داشته باشیم و علاوه بر تأمین نیازهای خودمان نیاز سایر معادن را نیز تأمین کنیم.

وی با اشاره به بحثی در خصوص راه‌اندازی کارخانه تولید آهک اضافه کرد: احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی که چندین ماه پیگیر آن هستیم، به‌زودی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلید می‌خورد و با احداث آن تا حد زیادی کمبود برق شهرستان جبران خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا