کرمان

احداث پارک در مناطق کم‌برخوردار رفسنجان/توزیع نهال در محله‌های شهر طی هفته درختکاری

احداث پارک در مناطق کم‌برخوردار رفسنجان/توزیع نهال در محله‌های شهر طی هفته درختکاری

به گزارش یولن از رفسنجان، جهانگیر ملکی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته درختکاری با اشاره به اهمیت درختکاری از منظر آیات و روایات اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره کاشت درخت و حفظ و نگهداری آن را مورد تأکید قرار دادند.

وی عنوان کرد: درختان و فضای سبز موجب نفوذپذیری آب‌های روان به عمق زمین می‌شوند و از بروز سیلاب‌ها جلوگیری می‌کنند و در وضعیت نظم ترافیک خودرویی نقش بسزایی دارد به این دلیل خیابان‌هایی که دارای فضای سبز خوب و بانشاط هستند رانندگان با آرامش بیشتری رانندگی می‌کنند و موجب می‌شود تردد با احتیاط بیشتری انجام شود.

ملکی بهبود سلامت جسمی و روانی ناشی از فضای سبز را نیز یادآور شد و افزود: میل و رغبت شهروندان جهت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری  در این فضاها بیشتر می‌شود، همچنین کاهش آلودگی هوا یکی دیگر از مزایای وجود درخت است و درختکاری در یک بزرگراه ۵۰ درصد آلودگی را کاهش می‌دهد.

ملکی با اشاره به اینکه جاهایی که از یک فضای سبز پرنشاطی برخوردار است، ۱۲ درصد خرید در آن مناطق بیشتر است چون رفت و آمد مردم در آن مناطق بیشتر است، ادامه داد: زیباسازی در جذب گردشگر تأثیر گذار است و فضای سبز موجب هویت‌بخشی به آن شهر و منطقه می‌شود و حتی می‌تواند آن را به شهرت جهانی برساند.

وی اضافه کرد: فضای سبز به‌عنوان بخش جاندار مکمل بخش بی‌جان شهر است که علاوه بر بهداشت محیط و مکان مسکونی نقش بالایی در سلامت شهروندان دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان  در ادامه با اشاره به توزیع نهال در هفته درختکاری بین شهروندان تصریح کرد: امسال با توجه به ایجاد شوراهای محله به‌منظور توزیع عادلانه نهال و درخت جلسه‌ای با شورای محله داشتیم و میزان اختصاص درخت به هر محله مشخص شد و از روز گذشته برای هر منطقه درخت مثمر و غیرمثمر در حال توزیع است و تا کنون بیش از ۵ هزار اصله انواع درخت شامل عناب، توت خوراکی سنجد تلخ و خوراکی، کاچ و سرو …توزیع شده  و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مساحت کل فضای سبز رفسنجان را ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار متر مربع عنوان کرد که ۷۲۴۰ متر مربع شامل ۶۲ پارک است که ۷ پارک هم در حال احداث داریم و در مجموع به ۶۹ پارک در شهر می‌رسیم و پارک‌هایی که در مناطق کم‌برخوردار در بودجه سال آینده دیده شده تا سال آینده بیش از ۷۵ پارک در رفسنجان خواهیم داشت.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا