آذربایجان شرقی

احداث ۲ سامانه تولید برق از انرژی خورشید در اهر و ورزقان

به گزارش یولن از تبریز، سید مرتضی نیرومنداسکویی امروز صبح (شنبه) در جلسه شورای معاونان اظهار داشت: در جهت الگوسازی استفاده از انرژی پاک، ۲ سامانه برق از انرژی خورشید (فتوولتاییک) در شهرک‌های صنعتی اهر و ورزقان جهت تامین برق ساختمان اداری در حال احداث می‌باشد.

وی با اشاره به میزان تولید برق سامانه‌ها افزود: هرکدام از سامانه‌ها ۵ کیلووات تولید برق انجام خواهند داد.

نیرومنداسکویی، هدف از این را توسعه و فرهنگ‌سازی استفاده از منابع تجدیدپذیر جهت تولید برق در کشور عنوان کرد و گفت : اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی در مراکز تولیدی و صنعتی بسیار بالا بوده و پروژه‌های این شرکت در راستای مصوبه هیات وزیران در خصوص تامین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر تعریف و اجرا شده است و تمام پنل‌های خورشیدی نیز با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها ساخت ایران می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: پیش از این پروژه‌ها، نیروگاه کوچک پانل خورشیدی در شهرک صنعتی شهید سلیمی و فناوری قطعات خودرو طراحی و اجرا شده است.

وی بیان داشت: این نیروگاه‌ها با رعایت تمام اصول فنی و استانداردهای مرتبط و با سازه‌ تمام گالوانیزه توسط تبدیل‌‌کننده‌ مجزا به شبکه‌ داخلی شهرک صنعتی شهید سلیمی و فناوری قطعات خودرو تبریز وصل شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶٪س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا