البرز

احیای اماکن گردشگری البرز در گرو تامین منابع مالی/از بازآفرینی محله مصباح تا راه‌اندازی بازار سنتی در شاه‌عباسی

احیای اماکن گردشگری البرز در گرو تامین منابع مالی/از بازآفرینی محله مصباح تا راه‌اندازی بازار سنتی در شاه‌عباسی

به گزارش یولن از کرج، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز، بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای ایام تعطیلات نوروزی، گفت: وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی پیشبرد اهداف و اقدامات خود به صورت مستقیم را در گرو همکاری و همراهی اصحاب رسانه می‌داند که این امر به صورت جدی در دستورکار وزیر مربوط قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، اضافه کرد: این امر نیازمند همراهی و همدلی دستگاه‌های استانی است، در این میان جذب سرمایه‌گذار و کمک ادارات خدمات رسان همچون شهرداری نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در این میان می‌توان به احیای محله مصباح پرداخت چرا که از هزار پروژه پل‌سازی مهم‌تر است، ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت و ضروری گردشگری در البرز ساماندهی شاه‌عباسی و راه‌اندازی بازار سنتی تا امامزاده حسن (ع) است.

وی با بیان اینکه از اسفند تا پایان فروردین جشنواره دائمی در محل پارک ایران کوچک برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری بوشهر در کرج در محل پارک ایران کوچک برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری از ۹ تا ۱۲ برگزار شد و تعداد زیادی بازدیدکننده داشت که در این زمینه بی‌سابقه بود.

محمدی یادآور شد: غرفه البرز نسبت به سال‌های گذشته استان و امسال دیگر استان‌ها تفاوت چشمگیری داشت.

این مقام مسؤول افزود: ارائه و معرفی بسته‌ها وفرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب تیزر و استندها و بنر انجام شد که در این میان چند سرمایه گذار با موقعیت خوب مشتاق حضور در این عرصه را پیدا کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این وجه تمایزها راه‌اندازی گردشگری کودک و خانواده بود که بخشی به کودکان خانواده‌های حاضر در نمایشگاه تخصیص پیدا می‌کرد.

به گفته محمدی مهمترین موضوع برنامه ریزی شده در غرفه البرز بحث رونمایی از کتاب گردشگری به خط بریل برای نابینایان و کم بینایان کشور بود که توسط استاندار البرز انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز اظهار کرد: غرفه بومگردی استان البرز نمادی از برغان یکی از روستاهای استان است که نمونه ای از عمارت خاتون به نمایش گذاشته شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پخش و تصویر جاذبه‌های استان از طریق ویدیو در دستورکار قرار داشت، تصریح کرد: بخش گردشگری کشاورزی از دیگر اقدامات استان البرز بوده است.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا