سلامت

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش یولن، زهرا شیخی، روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری کشور در سازمان جهاد دانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی دانش بنیان ترین نهاد انقلاب اسلامی است. 

وی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف بزرگ و مقدس از جمله سلامت و رسیدن به سطح قابل قبول از پیشگیری بیماری ها، نیازمند زیرساخت هستیم که با توجه به شرایط موجود اقتصادی تحقق آنها آسان نیست. اینجا بخش خصوصی می تواند کمک کننده باشد.  

در بودجه سال ۱۴۰۱ شبکه ملی پیشگیری از سرطان در نثر سریع قانون آورده شده و این ماموریت به پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی واگذار شده است. 

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: این ماموریت هم خطر دارد و هم می تواند برکات زیادی داشته باشد. خطر از این جهت که نباید فکر کنیم پول های درنظر گرفته شده در این زمینه به آسانی تامین می شود، بلکه برای ریال به ریال آن باید پاسخگو باشیم. 

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرصت سوزی نباید در جهاددانشگاهی اتفاق بیفتد، بلکه ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته باید به گونه ای بهره برداری شود که برنامه ریزی دقیقی به خصوص برای مناطق محروم در این زمینه انجام شود؛ چرا که آنها نیازمند دانش فنی ما هستند. دانش فنی و نیروی انسانی در پژوهشکده معتمد لازم است و باید سینه به سینه و استان به استان منتقل شود.

به گزارش یولن، دستگاه پیشرفته ماموگرافی (توموسنتز) ۶۰۰۰ هالوژیک با قابلیت سه‌بعدی و تشخیص زودرس سرطان سینه امروز (سه‌شنبه) در پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با حضور رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی رونمایی شد.

صرامی در این مراسم اظهار داشت: ده‌ها هزار نفر از سراسر کشور به مرکز سرطان معتمد جهاد دانشگاهی مراجعه می کنند، این موضوع محدود به ایران نبوده و از کشورهای خارجی هم پذیرای بیماران هستیم.   

وی خاطرنشان کرد: با همکاری های خوب جهاددانشگاهی با بخش خصوصی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال توانستیم ظرف مدت کوتاه یعنی چند هفته تمام تجهیزات خود را به‌روزرسانی و حتی تعویض کنیم.  

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا