همدان

اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای عمران روستاها/ شاخص بهسازی روستایی ۵۴ درصد است

 به گزارش خبرگزاری یولن از نهاوند، محمدرضا شاملو ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از فاز اول بهسازی روستای درانه در نهاوند اظهار کرد: امسال با احتساب اعتبارات عمرانی و قیر برای آسفالت معابر ۸ هزار میلیارد تومان برای عمران روستاهای کشور اختصاص یافته که بیش از ۵۰ درصد آن تخصیص و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شاخص بهسازی روستایی در سطح کشور ۵۴ درصد است افزود: در سطح کشور ۶۲ هزار روستا وجود دارد که نیاز به بهسازی دارد.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تقریبا برای تمام روستاها طرح‌ هادی تهیه شده است تأکید کرد: هدف ما این است در فاز اول بهسازی به صورت مساوی به آنها خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و مشکلات اقتصادی، دولت اعتبارات خوبی برای بهسازی فاز اول اختصاص داده و اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام شده است.

شاملو با بیان اینکه برای شروع فاز دوم محور کار ما مشارکت‌های مردمی است اظهار کرد: مردم باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا فاز دوم بهسازی روستایی نیز انجام گیرد.                                                                                                                                             

تهیه طرح هادی برای اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار

وی از تهیه طرح هادی برای اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع ۲۲ میلیون جمعیت موجود در روستاها ۲۰ میلیون نفر باید فعالیت‌های عمرانی خود را بر اساس طرح‌های هادی انجام دهند.

وی از اجرای طرح بازنگری در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دوره ۱۰ ساله طرح‌های هادی در کشور به پایان رسیده، امسال طرح بازنگری در آن اجرا می شود که در این خصوص ۳ هزار و ۵۰۰ طرح روستایی مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

شاملو بیان کرد: با توجه به سیاست‌ جدید دولت در زمینه تولید بیشتر مسکن، بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال شده تا در هر استان حداقل ۱۰ درصد روستا به طور سالانه مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بر ادامه کار بهسازی روستایی در سال جاری تاکید کرد و افزود: در زمینه اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی، در سال جاری ۴ هزار و ۷۰۰ پروژه در دست اجرا داریم که شامل طرح‌های نیمه‌تمام و جدید است.

همدان در اجرای طرح‌های روستایی از شاخص‌ ملی جلوتر است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه از روند خوب اجرای طرح‌های عمرانی در استان خبر داد و گفت: در همدان روند خوبی در زمینه اجرای طرح‌های روستایی وجود دارد که از خیلی از شاخص‌های ملی جلوتر است.

وی گفت:  در زمینه صدور سند مسکن روستایی همدان جزء استان‌هایی پیشرو کشور است و شهرستان نهاوند نیز در زمینه مقاوم‌سازی روستایی از شهرستان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

شاملو گفت: در شهرستان نهاوند صد درصد روستاها دارای طرح هادی بوده و میانگین مقاوم‌سازی روستایی در آن ۸۰ درصد است که از میانگین کشوری با عدد ۵۰ درصد، رتبه بسیار بالاتر قرار دارد. 

قابل ذکر است برای اجرای فاز اول بهسازی روستای درانه نهاوند که دارای ۲۵۰ نفر جمعیت است مجموعا ۹۰۰ متر جدولگذاری، ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی، ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع آسفالت و ‌۱۰۰ متر جابجایی شبکه انجام شده که برای اجرای این طرح ۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا