البرز

اخطار امام جمعه فردیس به اصناف شهرستان/به بهانه قانون اختلال ایجاد نکنید

اخطار امام جمعه فردیس به اصناف شهرستان/به بهانه قانون اختلال ایجاد نکنید

به گزارش یولن از فردیس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه های نماز جمعه امروز ۲ اردیبهشت ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی در کنار ارتش مکتبی و مردمی، به دستور امام خمینی(ره) برای حفظ تمامیت ارضی، استقلال و نظام و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تاسیس شد؛ بنابراین سپاه پاسداران تنها یک نهاد نظامی نیست؛ حفظ دستاوردهای انقلاب ماموریتی را برای این نهاد تعریف می کند که باید در عرصه سیاسی، فرهنگی و نظامی تلاش کند. 

وی افزود: به فرمایش امامین انقلاب اسلامی، سپاه نباید وارد دسته بندی های سیاسی و حزبی شود. اما حفظ دستاوردهای انقلاب یکی از امور مهم سیاسی است که بر عهده سپاه گذاشته شده است. برای قداست این نهاد همین بس که دشمنان از آن ناراحتند و حضرت امام خمینی(ره)فرمود که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. بنابراین همه سپاهیان باید تلاش کنند حیثیت و آبرو و قداستشان را با عملکرد شایسته حفظ کنند.‌

خطیب نماز جمعه فردیس با تاکید بر اینکه همه آحاد مردم و مسؤولان باید قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: برخورد با متخلفان نیز باید به شیوه قانونی و از طریق قانون و نهادهای قانونی باشد. ما حق نداریم به بهانه غیرت ورزی و انقلابی گری، خودسری و قانون شکنی کنیم. قانون را زیر پاگذاشتن و بی اعتنایی به قانون برای هیچ کس جایز نیست. 

وی با بیان اینکه برخی ها به اسم قانون با اهداف سیاسی و اقتصادی سوءاستفاده می کنند، گفت: به افرادی که در انتخابات اتاق اصناف به نام قانون شیطنت می کنند؛ اخطار می‌کنم؛ آرامش مردم را به هم نزنید و نگذارید در کار خرید و فروش و بازار مسلمین اختلال ایجاد شود. ما شما را رصد می کنیم و اجازه اختلال به نام قانون را به هیچکس نمی دهیم. اصناف باید در خدمت مردم باشند. 

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: دستگاه های مسوول نیز حواسشان را جمع کنند؛ اختلال و بهم زدن نظم و آرامش در جامعه از هیچکس پذیرفته نیست. این امر باعث اغتشاش می شود و قابل تحمل و پذیرفتن نیست.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز قدس، ضمن درخواست از مردم خواست برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس روز حیات اسلام و همت برای نجات کشورهای اسلامی است. روز بسیج عمومی اسلامی و اعلام همبستگی بین المللی اسلامی است و تقاضا دارم در روز اقتدار جهان اسلام همه آحاد مردم حضور پیدا کنند.

خطیب جمعه فردیس با تاکید بر اینکه همه آحاد مردم و مسوولان باید قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند؛ خاطر نشان کرد: برخورد با متخلفان نیز باید به شیوه قانونی و از طریق قانون و نهادهای قانونی باشد. ما حق نداریم به بهانه غیرت ورزی و انقلابی گری، خودسری و قانون شکنی کنیم. قانون را زیر پاگذاشتن و بی اعتنایی به قانون برای هیچ کس جایز نیست.  

وی با بیان اینکه برخی ها به اسم قانون با اهداف سیاسی و اقتصادی سوءاستفاده می کنند، گفت: به افرادی که در انتخابات اتاق اصناف به نام قانون شیطنت می‌کنند؛ اخطار می‌کنم؛ آرامش مردم را به هم نزنید و نگذارید در کار خرید و فروش و بازار مسلمین اختلال ایجاد شود. ما شما را رصد می کنیم و اجازه اختلال به نام قانون را به هیچکس نمی‌دهیم. اصناف باید در خدمت مردم باشند. 

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: دستگاه های مسوول نیز حواسشان را جمع کنند؛ اختلال و بهم زدن نظم و آرامش در جامعه از هیچکس پذیرفته نیست. این امر باعث اغتشاش می‌شود و قابل تحمل و پذیرفتن نیست!

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز قدس، ضمن درخواست از مردم خواست برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس روز حیات اسلام و همت برای نجات کشورهای اسلامی است. روز بسیج عمومی اسلامی و اعلام همبستگی بین المللی اسلامی است و تقاضا دارم در روز اقتدار جهان اسلام همه آحاد مردم حضور پیدا کنند.

امام جمعه فردیس در بخش دیگری از سخنانش با بیان فضیلت لیالی قدر و لزوم دعا و استغفار، اصلاح اعمال و ایجاد تحول در مسیر زندگی، بر تاسی از زندگی و سلوک امیر المومنین(ع) و توجه به نهج البلاغه به عنوان فرهنگنامه نفاهیم اسلامی تاکید کرد.  

وی افزود: نهج البلاغه کتاب معرفی اسلام، عمل به اسلام و آیین تدوین انقلاب اسلامی است؛ همه مسوولان باید خود را با نهج البلاغه تنظیم کنند. شنیدیم که برخی ها می گویند که بازدید مسؤولان از مناطق، مردم را متوقع می کند. خطاب به آنها می گویم که شما اشتباه می کنید! مردم ولی نعمت ما و به فرمایش امیر مومنان پایه دین هستند. ما با این مردم انقلاب کردیم و آن را پیش می بریم. مسوولان موظفند نهج البلاغه را سرلوحه کار خود قرار دهند. نهج الباغه جامع بین سیاست اخلاق و دیپلماسی است و باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه فردیس در بخش دیگری از سخنانش به رفتار دوگانه آمریکا در امور بین الملل به ویژه ایران اشاره کرد و گفت: تد پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در موضوع تحریم ها می گوید که اگر ایران خواستار لغو تحریم هاست باید به مسائل فرا برجامی رسیدگی و نگرانی ما را برطرف کند. یعنی آمریکایی‌ها می‌خواهند بخشی از فشار حداکثری را حفظ کنند و ما تسلیم آنها شویم. ما نمی توانیم به این مسائل بی تفاوت باشیم. برجام مرده است و یکبار در دولت قبل برجام پاره شد و اکنون بدای اجرلی آن شرط می‌گذارند و زیاده خواهی می‌کنند. 

وی افزود: ما تحریم ها را با تولید دانش بنیان اشتغالزا وگسترش روابط با همسایگان مثل چین و سوریه خنثی می کنیم. افزایش صادرات نفت ما نتیجه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است و حالا طرفین اروپایی برای از سرگیری مذاکرات به ایران التماس می کنند. آمریکایی ها می گویند نگرانی ما را برطرف کنید در حالیکه نگرانی آمریکا برای ما مهم نیست و از نظر ملت ما آمریکا شیطان بزرگ و دشمن درجه یک کشور ماست و تنها راه رفع نگرانی ما اخراج آمریکا از منطقه به کمک جبهه مقاومت اسلامی است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سفارش به تقوا حرف اول و آخر امیرالمومنین است و به نظم امر می کند؛ بیان کرد: : این نظم به عنوان هدف مشترکی است که همه را به هم متصل می کند و سفارش امیرالمومنین به برقراری حکومت اسلامی و انتظام اسلامی و پرهیز از اغتشاش است.

وی خاطر تشان کرد: مردم حواسشان باشد؛ دشمنان به صفوف منظم شما نفوذ نکنند. گاهی در قالب دفاع از طرح رتبه بندی معلمان، دفاع از حقوق کارگران و غیره، تلاش می کنند مردم را به به تجمع، اعتصاب و اغتشاش دعوت کنند و این از هیچ کس پذیرفته نیست. مراقب باشید با شعارهای واهی نظم و آرامش موجود در کشور به هم نخورد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا