خراسان جنوبی

ادامه هوای ناپایدار در خراسان‌جنوبی/ ادامه روند کاهشی دما در استان

فاطمه لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی برای ۲۴ ساعت آینده ادامه هوای ناپایدار در نیمه شرقی و مرکز استان به شکل افزایش متناوب ابر، وزش باد، رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی و سرسیر استان تشکیل مه وجود خواهد داشت، تصریح کرد: صبح امروز در ارتفاعات احتمال بارش خفیف برف وجود دارد بنابراین یخ زدگی سطح جاده‌ها و کاهش دید ناشی از مه در جاده‌های کوهستانی انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: احتمال وقوع رواناب به صورت محدود و موقت امروز در شهرستان‌های درمیان و سربیشه وجود داشته، ضمن اینکه دمای هوای استان برای دو روز آینده ادامه روند کاهشی خود را خواهد داشت.

لطفی با بیان اینکه در مناطق سردسیر مرکز و شرق استان وقوع یخبندان پیش‌بینی می‌شود، گفت: صبح امروز سردترین ایستگاه استان قاین با کمینه دمای منفی یک درجه و گرم‌ترین ایستگاه روز گذشته دهسلم نهبندان با بیشینه دمای ۱۹ درجه گزارش شده است.

وی یادآور شد: نوسانات دما در ۲۴ ساعت گذشته برای مرکز استان بین یک و ۱۶ درجه سلسیوس ثبت شده و دمای فعلی بیرجند ۷ درجه بوده که نسبت به ساعت مشابه روز گذشته ۴ درجه سردتر شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی به آمار بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بارش در زهری نهبندان حدود ۵ میلی‌متر، آتشکده ۴ میلی‌متر، ابراهیمی و علی‌آباد زارعین حدود ۳ میلی‌متر، قدمگاه، میغان، درح، خلف و چاه‌دراز حدود ۲ میلیمتر، زهان و حسین‌آباد نهبندان حدود یک میلی‌متر و سرایان و فردوس هم کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا