بین الملل

ادعای تل‌آویو: در پی آرام کردن وضعیت قدس هستیم

ادعای تل‌آویو: در پی آرام کردن وضعیت قدس هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «متان سیدی» سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ادعا کرد که این رژیم در پی آرام کردن وضعیت در قدس است.

سیدی با این ادعا که برخی از شهروندان فلسطینی، دست به شورش می‌زنند، به شبکه خبری الجزایره گفت: «ما قصد نداریم، قربانی وارد اماکن مقدس کنیم».

وی بدون هیچ اشاره‌ای به تجاوزات اخیر صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی در مسجدالاقصی، ادعا کرد که «ما از مقدسات اسلامی، مسیحی و یهودی حمایت می‌کند و این مسئله ادامه خواهد داشت».

این مسئول صهیونیست در فراری رو به جلو، مدعی شد که شهروندان فلسطینی مسئول درگیریهای اخیر هستند و صهیونیستها نیز «هیچ قصدی ندارند که الاقصی را از نظر زمانی و مکانی تقسیم کنند».

درگیری‌ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در روزهای گذشته و همزمان با آغاز عید موسوم به پسح در اراضی اشغالی و به‌ویژه مسجد الاقصی تشدید شده است.

نظامیان تل‌آویو طی روزهای گذشته با یورش به مسجد الاقصی باعث مجروح شدن ده‌ها فلسطینی شدند و صدها نفر از آن‌ها را بازداشت کردند که این اقدام واکنش سازمان ملل و کشورهای اسلامی را به دنبال داشت.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، بیست و ششم فروردین ماه جاری، با تأکید بر لزوم حفظ وضعیت تاریخی فعلی مسجد‌الاقصی، خواهان توقف درگیری‌ها بین نیروهای تل‌آویو و فلسطینی‌ها در این مکان مقدس شده بود.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا