بین الملل

ادعای زلنسکی: روسیه به‌دنبال نابودی دونباس است

ادعای زلنسکی: روسیه به‌دنبال نابودی دونباس است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه ادعا کرد روسیه قصد دارد منطقه خودمختار دونباس را نابود کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، زلنسکی گفت: «نیروهای روس در حال آماده شدن برای عملیات تهاجمی در شرق کشور ما در آینده نزدیک هستند. آن‌ها عیناً می‌خواهند دونباس را نابود کرده و کارش را تمام کنند».

ادعای زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه‌ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، «عملیات ویژه» در حمایت از دونباس را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، روسیه در تلاش است با تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل، منطقه ضمیمه شده کریمه را به دونباس متصل کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان حاضر در این شهر مهلت دارند خود را تسلیم کنند اما اوکراینی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

در همین ارتباط «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین گفت:‌ «شهر هنوز سقوط نکرده است. همچنان نیروهای نظامی و سربازان ما در آنجا حضور دارند و تا آخر خط می‌جنگند. ما تسلیم نمی‌شویم».

از سوی دیگر، ارتش روسیه روز دوشنبه پنج حمله موشکی سهمگین علیه شهر «لِویو» واقع در غرب اوکراین و نزدیکی مرز لهستان انجام داد. خبرگزاری فرانسه به نقل از فرماندار لویو نوشت، در پی این حمله موشکی، دستکم ۶ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته درباره تحولات اوکراین توضیح داد: «مجموع ۱۳۴ هواپیما، ۴۷۰ پهپاد، ۲۴۹ پدافند موشکی، ۲۲۹۰ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۲۵۴ راکت‌انداز چندگانه، ۹۹۲ توپ صحرایی و خمپاره و دو هزار و ۱۶۶ یگان از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم شدند».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا