بین الملل

ادعای لندن: روس‌ها از شمال اوکراین عقب‌نشینی کردند

ادعای لندن: روس‌ها از شمال اوکراین عقب‌نشینی کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به چهل‌وچهارمین روز خود، انگلیس مدعی عقب‌نشینی نیروهای روسی از شمال اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد که نیروهای روس اکنون به طور کامل از شمال اوکراین، به سمت بلاروس و روسیه عقب نشینی کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع انگلیس طی بیانیه‌ای مدعی شد که حداقل برخی از این نیروهای روسی برای جنگیدن در منطقه «دنباس»، به شرق اوکراین منتقل خواهند شد.

این وزارتخانه افزود که نیروها قبل از استقرار بیشتر در شرق، نیاز به صف‌آرایی مجدد خواهند داشت و هر گونه استقرار مجدد دسته جمعی از شمال احتمالا حداقل یک هفته طول می‌کشد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه همچنین ادعا شده است که که گلوله باران شهرهای شرق و جنوب اوکراین توسط روسیه همچنان ادامه دارد و نیروهای روسی از شهر «ایزیوم» که همچنان تحت کنترل آنهاست، به سمت جنوب پیشروی کرده‌اند.

رویترز در پایان نوشت که نمی‌تواند مستقلاً این ادعاهای انگلیس را تأیید کند.

پیش از این، روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابع مطلع از از اختلافات داخلی ناتو درباره روابط با روسیه خبر داده و نوشته بود، برخی کشورهای عضو ناتو خواستار قطع کامل روابط با روسیه هستند اما برخی بر لزوم حفظ تماس‌ها با مسکو تاکید دارند. (جزئیات بیشتر)

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا