بین الملل

ادعای لندن: روسیه در پی نفوذ به عمق استان دونتسک است

ادعای لندن: روسیه در پی نفوذ به عمق استان دونتسک است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، همزمان با خبر وزیر دفاع روسیه مبنی بر پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین و تسلط بر ۱۵ منطقه مهم، لندن مدعی تلاش روس‌ها برای نفوذ به عمق دونتسک شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (پنجشنبه) گفت: «نبرد در منطقه سیوِرودونتسک ادامه دارد، اما در ۴۸ساعت گذشته، گروه نیروهای شرق روسیه نیز احتمالا تلاش‌های خود را برای پیشروی به سمت جنوب ایزیوم افزایش داده‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «پیشروی روسیه در محور ایزیوم از ماه آوریل متوقف شده بود، زیرا نیروهای اوکراینی بخوبی از زمین برای کاهش پیشروی روسیه استفاده کردند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «روسیه احتمالاً پس از متحمل شدن تلفات بسیار سنگین در پیشروی ناموفق به کی‌یف، تلاش کرده است تا نیروهای شرقی خود را بازسازی کند، اما واحدهای آن احتمالاً کم‌توان هستند».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «روسیه احتمالاً به دنبال بازیابی شتاب در این منطقه است تا فشار بیشتری بر سیوِرودونتسک وارد کند و به آن امکان پیشروی عمیق‌تر در منطقه دونتسک را بدهد».

روز سه‌شنبه بود که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۶۵۰۰ نظامی اوکراین در جنگ اسیر شده‌اند، گفت شهر «اسویاتوهیرسک» به‌صورت کامل و مناطق مسکونی «سوِرودونتسک» به کنترل نیروهای روس درآمدند.

وزارت دفاع روسیه نیز با ارائه آمار جدیدی از جنگ اوکراین، اعلام کرد: «نیروهای اوکراینی تلفات و خسارات زیادی هم از نظر تجهیزات نظامی و هم پرسنل در مناطق شرقی این کشور متحمل شدند» (جزئیات بیشتر).

ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا