سیاسی

ادعای وزیر کشور درباره نحوه انتخاب استاندار قم /فرصت هیچ آزمون و خطایی نداریم /افرادی که خودشان پیگیر استاندار شدن بودند را کنار گذاشتیم

ادعای وزیر کشور درباره نحوه انتخاب استاندار قم /فرصت هیچ آزمون و خطایی نداریم /افرادی که خودشان پیگیر استاندار شدن بودند را کنار گذاشتیم

به گزارش خبرگزاری یولن، اسکندر مؤمنی، وزیر کشور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار قم، با تاکید بر شایسته‌سالاری در انتخاب استانداران و رد هرگونه توصیه دیگران در معرفی افراد، گفت: پیگیری‌های شخصی افراد یا توصیه‌های دیگران نسبت به انتخاب استانداران از عوامل مهمی است که سبب می‌شود تا وزارت کشور آن گزینه‌ها را کنار بگذارد و به دنبال افراد توانمند باشد.

بنابر روایت ایرنا،  وی گفت: در واقع یکی از امتیازهای منفی در انتخاب مدیران در دولت وفاق ملی، توصیه‌های دیگران است. کارآمد بودن و شایستگی در کارهای اجرایی، مردمی‌بودن و روحیه جهادی از مولفه‌های دولت در انتخاب استانداران است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان قم جای هیچ آزمون و خطایی ندارد، تصریح کرد: استاندار جدید قم در مسوولیت های قبلی خود کارآمد و موفق بود؛ وی بدون هیچ‌گونه توصیه دیگران و یا پیگیری شخصی، انتخاب شده‌است.

زیرساخت های زیارتی قم ناکافی است

مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در شهر قم، افزود: به‌خاطر وجود مراکز شاخص دینی و مذهبی، انتخاب استاندار در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر کشور با بیان اینکه اکبر بهنام جو استاندار جدید قم، گزینه مدیریتی در چند استان دیگر نیز بود، تصریح کرد: با این‌ وجود با توجه‌ به اهمیت استان قم و جایگاه آن، استانداری انتخاب شد که دارای سابقه دینی و فرهنگی و نگاه توسعه محور و عمرانی درخشانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان قم هنوز با جایگاهی که باید داشته باشد فاصله دارد، تصریح کرد: به‌رغم حضور میلیونی زائران در این شهر اما میانگین و ماندگاری زائران در آن بسیار اندک است و تا یک روز نیز نمی‌رسد.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های زیارتی قم، افزود: برای افزایش ماندگاری زائران در قم باید به زیرساخت‌های اسکان، تفریحی، حمل‌ونقل و غیره توجه ویژه‌تری شود تا شاهد شکوفایی بیشتر معنوی و اقتصادی این استان باشیم.

مؤمنی ادامه داد: بالابودن نرخ بیکاری، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی از معضلات دیگر استان قم که امید می‌رود در دوره جدید مدیریتی به سمت مطلوبیت سوق داده شود.

وی عنوان کرد: به‌خاطر وجود مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه، ظرفیت‌های انسانی و علوم اسلامی، استان قم جایگاه ویژه‌ای برای کشور برخوردار است.

در این آیین از خدمات سید محمد آقامیری تجلیل و اکبر بهنام جو به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.

۲۷۲۱۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا