بین الملل

ادعای ژاپن درباره پرواز جنگنده‌های روسی به سمت حریم هوایی این کشور

ادعای ژاپن درباره پرواز جنگنده‌های روسی به سمت حریم هوایی این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی شد که چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه  سه شنبه شب به سمت حریم هوایی ژاپن پرواز کرد.

به نوشته وبگاه «نیپون» ستاد مشترک ژاپن در بیانیه خود اعلام کرد که اگرچه هیچگونه نفوذ به حریم هوایی ژاپن گزارش نشده، اما چنین پروازی فوق العاده و یک اقدام تحریک آمیز بوده است.

به گفته این وزارتخانه، چهار هواپیما بر فراز «دریای ژاپن» به سمت غرب «هوکایدو» شمالی پرواز کردند. در آستانه ورود به حریم هوایی ژاپن، دو هواپیما به عقب برگشتند و دو هواپیمای دیگر به سمت شمال به سمت «ساخالین» پرواز کردند.

نیروی هوایی ژاپن در واکنش به این اقدام، جنگنده ‌های خوو را برای رهگیری به پرواز درآورد. یکی از مقامات  وزارت دفاع ژاپن نیز گفت: «در سال‌های اخیر چنین پروازی مشاهده نشد، بنابراین یک پرواز غیرعادی بود.»

چندی قبل نیز منابع خبری از رهگیری جت‌های چین و روسیه از سوی جنگنده‌های ژاپن و کره جنوبی خبر دادند.وزارت دفاع  ژاپن از رهگیری شماری از جت‌های نظامی چین و روسیه خبر داد.

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور چند فروند جت نظامی چین و روسیه را که به حریم هویی ژاپن نزدیک شده بودند، رهگیری کردند. این پرواز جت‌های روسی و چینی حین برگزاری نشست گروه چهارجانبه انجام شد. 

 این در حالی است که کره جنوبی نیز از رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه و چین  خبر داد. وزارت دفاع کره جنوبی شمار جت‌های نظامی چین را چهار فورند ذکر کرد و افزود که این جت‌ها وارد «منطقه شناسایی هوایی» این کشور شدند. برخی منابع خبری شمار جت‌های روسیه و چین را شش فروند ذکر کردند.

کره جنوبی اعلام کرده که این هواپیماهای  نظامی که بین آن‌ها جنگنده نیز وجود داشت حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکردند.

ورود این هواپیماها به حریم هوایی کره جنوبی در آخرین روز سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه شرق آسیا صورت گرفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا