بین الملل

اذعان انگلیس به چشم‌پوشی از وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی

اذعان انگلیس به چشم‌پوشی از وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یکی از وزرای دولت انگلیس اذعان کرد که لندن به‌خاطر نفت عربستان سعودی از وضعیت حقوق بشر در این کشور چشم‌پوشی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی و تأثیر آن بر روابط لندن و ریاض، اذعان کرد: «ما در روابط با این کشور کاملاً صریح هستیم اما همچنین مهم است بدانیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان است».

جاوید که پیش‌تر سابقه حضور در وزارت خزانه‌داری انگلیس را دارد افزود:‌ «در برهه بحران عظیم جهانی در حوزه انرژی که به‌خاطر جنگ در اروپا ایجاد شده است، نخست‌وزیر [انگلیس] و دیگر رهبران جهان حق دارند با عربستان سعودی تعامل داشته و به شکلی معقول همکاری داشته باشند».

اظهارات جاوید درحالی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره سفر قریب‌الوقوع «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به عربستان سعودی صورت گرفته است.

رویترز نوشت، سخنگوی دولت جانسون از اظهار نظر درباره گزارش‌های منتشر شده درباره سفر وی به عربستان سعودی پاسخی نداد.

دولت انگلیس در حالی به موارد نقض حقوق بشر از سوی عربستان سعودی بی‌اعتنا است که خود نیز پرونده سنگینی از جنایات را در غرب آسیا دارد (مشاهده گزارش).

روز گذشته (یکشنبه) دفتر نخست وزیر انگلیس ضمن اعلام تماس تلفنی جانسون و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، بیان داشت: «نخست وزیر بر همکاری انگلیس با شورای همکاری و قصد توافق در خصوص توافق تجاری جدید تاکید کردند».

وی با بن سلمان درباره تقویت روابط دوجانبه و تعهد به افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری در حوزه انرژی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا