بین الملل

اذعان چین به «پیشرفت چشمگیر» خود در تولید سلاح اتمی

اذعان چین به «پیشرفت چشمگیر» خود در تولید سلاح اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «وی فنگ» وزیر دفاع چین در یک نشست امنیتی در سنگاپور درباره برنامه تسلیحات اتمی پکن اظهارنظر کرد.

منابع رسانه‌ای غربی گزارشی درباره سخنان وزیر دفاع چین در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور منتشر کرد و اظهارات او درباره برنامه اتمی چین را برجسته کردند.

به گزارش رویترز، «وی فنگ» وزیر دفاع چین اعلام کرد که این کشور «پیشرفت چشمگیر» در زمینه تولید تسلیحات اتمی جدید داشته است اما از این برنامه تنها برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

یکی از خبرنگاران حاضر در نشست امنیتی «شانگری لا» از وزیر دفاع چین درباره گزارش‌های منتشر شده سال قبل در خصوص ساخت بیش از ۱۰۰ سیلوی موشکی اتمی جدید توسط پکن سوال کرد.

وزیر دفاع چین در پاسخ به این سوال تاکید کرد که کشورش «همیشه مسیر مناسبی را برای توسعه توانمندی‌های اتمی برای حفاظت از کشورمان دنبال کرده است».

به گفته وی فنگ، تسلیحات اتمی نمایش داده شده در رژه نظامی سال ۲۰۱۹ در پکن – که شامل پرتابگرهای ارتقا یافته برای موشک‌های بالستیک قاره پیمای«دی‌اف-۴۱» ( DF-41) چین بود، عملیاتی و مستقر شدند.

وی ادامه داد: «چین توانایی‌های خود را برای بیش از پنج دهه توسعه داده است. منصفانه است که بگوییم پیشرفت چشمگیری حاصل شده است. سیاست چین ثابت است. ما از آن برای دفاع از خود استفاده می‌کنیم. ما اولین طرفی نخواهیم بود که از سلاح‌های اتمی استفاده کنیم».

وزیر دفاع چین افزود: «ما توانایی‌های اتمی را توسعه دادیم تا از سخت کوشی مردم چین حفاظت کنیم و از مردم خود در برابر بلای جنگ اتمی محافظت کنیم».

بنا بر گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا سال گذشته در اظهارنظری درباره برنامه اتمی چین گزارش‌ها در خصوص سرعت گرفتن ساخت سیلوهای اتمی موشکی جدید چین را نگران کننده خوانده بود.

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به برنامه تسلیحات اتمی این کشور ادعا کرده بود که به نظر می رسد چین از چندین دهه استراتژی اتمی مبتنی بر حداقل بازدارندگی منحرف شده است.

این وزارتخانه  همچنین از چین خواست تا با آمریکا «در زمینه اقدامات عملی برای کاهش خطرات بی‌ثبات کردن رقابت‌های تسلیحاتی» تعامل کند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا