بین الملل

ارتش ترکیه شمال عراق و سوریه را بمباران کرد+ فیلم

ارتش ترکیه شمال عراق و سوریه را بمباران کرد+ فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال عراق و سوریه خبر دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه در حال بمباران شدید مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد قسد) در خط رودخانه‌ای «الساجور» است.

منابع محلی می‌گویند حملات توپخانه‌ای و هوایی ترکیه به مواضع نیروهای قسد احتمالا بخش آغازین عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه باشد.

بر این اساس، جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه مواضع قسد را در عین عیسی بمباران کرده و همزمان کاروان نظامی بزرگی از نظامیان این کشور در حال ورود به شمال سوریه است.

این منابع همچنین نوشتند که جنگنده‌های ترکیه مناطقی در شمال عراق را نیز به‌شدت بمباران کردند.

در ادامه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در الحسکه گزارش داد: «ترکیه با گلوله‌های توپ و موشک به روستاهای شهرک ابوراسین در حومه شمال غربی الحسکه تجاوز کرده است».

سانا همچنین غروب چهارشنبه خبر داده بود که ارتش ترکیه و مزدورانش با توپخانه سنگین و راکت به تعدادی از روستاهای حومه شمال غربی استان الحسکه حمله کرده بودند.

این حملات در حالی آغاز شده که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت عملیات نظامی جدیدی را در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد تا منطقه امنی در عمق ۳۰ کیلومتر را [در سوریه] ایجاد کند.

بامداد یکشنبه نیز پایگاه نظامی «زلیکان» متعلق به نیروهای ترکیه واقع در شمال خاک عراق (البعشیقه) هدف حمله پهپادی گروه‌های مخالف اشغالگری و تجاوزهای این کشور به عراق قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی «پ‌.ک‌.ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و اکنون به بهانه نیروهای قسد در حال نقض حاکمیت سوریه است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

 

 

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا