بین الملل

ارتش یمن یک پهپاد «MQ-1» ساخت آمریکا را شکار کرد

ارتش یمن یک پهپاد «MQ-1» ساخت آمریکا را شکار کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (جمعه)، از سرنگونی یک پهپاد نیروی هوایی امارات در حریم یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد: «پدافند هوایی ما -به‌ لطف خداوند- سحرگاه امروز توانست یک پهپاد شناسایی-رزمی از نوع “MQ-9” ساخت آمریکا و متعلق به نیروی هوایی امارات را حین انجام عملیات‌ خصمانه در حریم استان “الجوف” سرنگون کند».

در ادامه این بیانیه آمده است که عملیات هدف‌گیری با یک موشک زمین‌به‌هوای ساخت یمن انجام شده؛ اما هنوز از آن رونمایی نشده است.

چند ساعت بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اصلاح بیانیه پیشین خود اعلام کرد که پهپاد سرنگون شده از نوع «MQ-1» بوده است.

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوز کشورهای عضو ائتلاف سعودی به حریم یمن تأسیسات راهبردی این کشور‌ها و تجهیزات نظامی آن‌ها را هدف حمله قرار خواهد داد. نیروهای صنعاء طی ماه‌های گذشته بارها از سرنگونی پهپادهای اماراتی و سعودی‌ خبر داده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا