چهارمحال و بختیاری

ارتقای سرانه مطالعه در دستور کار ارشاد چهارمحال و بختیاری

سید حسین نژادحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار کشوری «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری به کتاب خاطرات یکی از مادران شهدا، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح کتابخوانی پیک دانایی، نشست کتابخوانی توسط انجمن‌های ادبی، اجرای طرح روزانه ۱۰ دقیقه با کتاب ویژه کارکنان و سایر دستگاه‌ها جهت اجرا، اجرای نمایشگاه کتاب در برخی شهرستان‌ها، برگزاری عصر شعر و محافل ادبی، نقد بررسی کتاب، اهدا کتاب به مدارس و کتابخانه‌های عمومی و تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی پیرامون ترویج کتاب و کتابخوانی و تبلیغات محیطی از اهم فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی توسط این اداره کل است. 

وی با بیان اینکه کتاب به عنوان یکی از بهترین یافته‌های بشر محسوب می‌شود، افزود: کتاب حاصل فکر و اندیشه افراد صاحب فکر و خلاق می‌باشد و به خوبی می‌تواند در ایجاد روند مطلوب و تاثیرگذار در جامعه نقش‌آفرین باشد لذا عموما افرادی که با کتاب انس بیشتری دارند افراد موفق‌تری هستند.

انس بیشتر، توفیقات بیشتر

نژادحسینی اظهار داشت: کتاب جهالت‌ها را می‌زداید و انسان را به روشنی هدایت می‌کند پس هر چقدر انسان با کتاب مانوس‌تر باشد توفیقات بیشتری برایش حاصل می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد بیان کرد: توجه به وضعیت فرهنگی هر جامعه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل موثر در توسعه فرهنگ گرایش و سوق دادن جامعه به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی به عنوان یک شاخص دارای اولویت می‌باشد.

وی ادامه داد: همانطور که جسم انسان نیاز به تغذیه و رشد دارد روح انسان نیز نیازمند رشد و تعالی چه بسا بالندگی دارد و هرچقدر دانش، علم و معلومات انسان نسبت به محیط اطراف و دنیایی که در آن زندگی می‌کند بیشتر باشد پاسخ ابهامات خود را بهتر می‌تواند دریافت کند و در واقع هر چقدر آگاهی و علم انسان بیشتر، جهالتش کمتر و دستیابی به موفقیتش بیشتر است.

نژادحسینی افزود: از آنجا که کتاب محصول و حاصل اندیشه، پژوهش و تحقیق افراد فرهیخته در جامعه محسوب می‌شود می‌تواند شاخص بسیار مهم و موثری در رشد و بالندگی افراد جامعه لحاظ و سهم بسزایی داشته باشد لذا سعی داریم با اجرای برنامه‌های متنوع، فرهنگی هنری و ادبی در ارتقاء سرانه مطالعه با همکاری بخش‌های مختلف هنرمندان، مولفان، ناشران، کتابفروشان، آحاد مردم، موسسات غیردولتی و انجمن‌های ادبی نقش ایفا کنیم.

یادآوری می‌شود، بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا