بین الملل

اردن:اسرائیل دست از اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسجد الاقصی بردارد

اردن:اسرائیل دست از اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسجد الاقصی بردارد

به گزارش سرویس بین الملل یولن، اردن تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی در روزهای اخیر و ورود تحریک‌آمیز تندروها به صحن‌های مسجد الاقصی را تحت حمایت پلیس این رژیم در ماه رمضان محکوم کرد.

«هیثم ابوالفول» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت: مسجد مبارک الاقصی، حرم شریف قدسی با مساحت ۱۴۴ هکتار، عبادتگاه خاص مسلمانان است.

 ابوالفول بر لزوم توقف همه اقداماتی که مانع دسترسی نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان می‌شود تأکید کرد و گفت که  تجاوزات افراط‌گرایان و رفتار آنها نقض موقعیت تاریخی و قانونی موجود و حقوق بین الملل است.

وی تاکید کرد: همه اقدامات تحریک آمیز و یکجانبه که منجر به تشدید بیشتر تنش و خشونت می‌شود، باید متوقف شود.

رژیم صهیونیستی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان سه هزار نیروی خود را در بیت المقدس مستقر کرده است که این نیروها طی شب‌های گذشته با حمله به اجتماع فلسطینی‌ها بخصوص در منطقه تاریخی باب العامود که دروازه مسجد الاقصی محسوب می‌شود، شماری را زخمی یا بازداشت کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته که تصمیم دارد فردا چهارشنبه از مسجدالأقصی بازدید کند.

یکشنبه شب نیز یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده نیروهای اشغالگر این رژیم از منطقه باب العامود در قدس اشغالی بازدید کرد. ورود غیرقانونی این وزیر صهیونیست به باب العامود در راستای تلاش تل‌آویو برای گسترش یهودی‌سازی شهر قدس صورت گرفت.

حملات رمضان سال گذشته نظامیان صهیونیست به منطقه باب العامود و مسجد الاقصی نبرد سیف القدس میان مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی را رقم زد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا