همدان

اسامی خانه‌های تاریخی همدان به شهرداری اعلام شود/ میراث فرهنگی مسوول است

حسن خانجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در همدان در خصوص تخریب خانه‌های تاریخی اظهار کرد: هر روز از تخریب یک خانه تاریخی صحبت می‌شود، در حالی که ابتدا باید بدانیم این خانه‌هایی که تخریب می‌شوند تاریخی هستند یا خیر؛ زیرا هنوز تاریخی بودن آنها در ابهام است.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی باید اسامی و مکان خانه‌های تاریخی واجد ارزش را به شهرداری و سایر نهادها اعلام کند افزود: در حال حاضر در مورد خانه‌ای که روز گذشته تخریب شده، کسی نمی‌داند تاریخی است یا نه! فقط همه می‌گویند نباید تخریب می‌شد.

دادستان همدان با بیان اینکه حافظ و نگهدارنده آثار تاریخی و واجد ارزش میراث فرهنگی است تاکید کرد: مطالبه در عدم تخریب ابنیه تاریخی و واجد ارزش باید از میراث فرهنگی باشد و باید از این مجموعه سوال و مطالبه شود که چرا کوتاهی کرده است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی در این زمینه باید به صورت جدی پای کار باشد در حالی که جالب است کسی در این قضایا سراغ میراث فرهنگی نمی‌رود.

خانجانی در پایان عنوان کرد: میراث فرهنگی نباید منتظر خبری از تخریب بناها شود و بعد پیگیری کند، بلکه وقتی خبر تخریب درز می‌کند، باید سریع جلوی آن را بگیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا