آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی از ظرفیت مرزی بودن برای توسعه استان بهره ببرد

به گزارش یولن از ارومیه، احمد وحیدی در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات بانک صادرات آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیادی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار داشت: همسایگی آذربایجان‌غربی با کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق ظرفیت خوبی برای استان است که امیدواریم استاندار جدید بتواند از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان به خوبی بهره ببرد.

وی تصریح کرد: اگر به خوبی درک کرده و بدانیم که در چه زمانی و در چه مکانی هستیم، از ما چه چیزی خواسته شده است و رسالت خودمان را بشناسیم، می‌توانیم در مسیر حق و تحقق رسالت خود حرکت کنیم.

وزیر کشور  افزود: استاندار سابق آذربایجان‌غربی سال‌های گذشته  در کنار مردم بودند و به خوبی دریافته‌ که کاری بهتر از خدمت به مردم نیست و بغض وی در آیین تودیع نیز نشان از این موضوع است که لذت خدمت به مردم را لمس کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه مردم سالاری چیزی جز معنویت و مشکلات مردم را حل کردن نیست، ادامه داد: مسئول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید خدمت به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد و به خاطر مردم بغض کنند و تمام اینها برای مسئولان افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در راه خدا و برای خلق خدا کار می‌کند، اگر توهین هم بشنود، برایش مهم نیست و اگر سیلی هم بخورد باز هم به آن هدف مهم خود ادامه می‌دهد و ترس به دلش راه نمی‌دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی استان مهمی است، ادامه داد: اقوام و ادیان مختلف در این استان همگی در کنار هم ایستاده‌اند و فریب دشمن را نخورده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه این استان از حیث تعامل، انسجام و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام، مذاهب و سلایق یک الگوی بسیار ارزشمند برای تمام کشور است، گفت: استاندار جدید آذربایجان‌غربی  همچون محمدمهدی شهریاری به موضوعات روابط خارجی بسیار اشرافیت دارد و امیدواریم از ظرفیت هم مرزی با سه کشور همسایه نهایت استفاده را برای توسعه استان ببرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: در برهه‌های زمانی مختلف که عناصر ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌ها خواستند بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند مردم آذربایجان‌غربی با وحدت  خود، نقشه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با خاک یکسان کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیادی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اعلام کرد: همسایگی با کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق ظرفیت خوبی برای استان است که امیدواریم استاندار جدید بتواند از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان به خوبی بهره ببرد.

وحیدی با بیان اینکه می‌توانیم رابطه خوبی با کشورهای ترکیه و عراق در حوزه تبادلات اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم به آذربایجان‌غربی نگاه کنیم نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است و قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست و بدون شک تمام این توفیقات در سایه توجه به ظرفیت‌های این استان، محقق شده است.

استاندار سابق آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در تولیدات کشاورزی و صنعتی حرف اول را می‌زند و برای پیشرفت و توسعه نیازمند وحدت و همکاری هستیم.

محمدمهدی شهریاری افزود: استاندار جدید این استان نیز شناخت جامعی نسبت به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه آذربایجان‌غربی ایفا کند.

وی با بیان اینکه خداوند را سپاس می‌گویم که چهار سال فرصت خدمت به مردم استان را به من عطا کرد، اذعان داشت: در این مدت افتخارات بسیاری با حضور مردم همیشه در صحنه به دست آمد و  هرچند گاهی ناامید شدیم، اما چراغ توسعه استان هرگز خاموش نشد.

 استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد: در بستر امنیتی پایدار، از توسعه سخن گفتیم و تلاش کردیم شهر به شهر و روستا به روستا به این اهداف دست پیدا کنیم و امروز با جرات می‌توان گفت که استان آذربایجان‌غربی از محرومیت خارج شده و تنها در چند شاخص از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: به عنوان فرزندی از دیار خراسان و دیار امام رئوف افتخار می‌کنم که در سر ایران خدمت کرده‌ام و بدون شک محمدصادق معتمدیان به خوبی به استان آذربایجان‌غربی اشرافیت دارد و با روحیه جهادی و عزم جدی که دارد اطمینان دارم که در آینده نزدیک، این استان جزو یکی از استان‌های مطرح و موفق کشور خواهد بود.

محمد صادق معتمدیان، یکشنبه هفته گذشته با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا