تهران

استاندار تهران: با دستگاه‌هایی که در تغییر کاربری‌ها نقش دارند، برخورد می‌شود

محسن منصوری استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در رودهن، اظهار کرد: متأسفانه در شهرهای اطراف کلانشهر تهران، شاهد ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری هستیم.

وی گفت: ملاک برای ما قانون است و قانون مشخص کرده که کجا مجوز تغییر کاربری صادر شود و برای کدام مکان ها حق تغییر کاربری وجود ندارد.

منصوری بیان کرد: شهرستان های اطراف تهران با سرریز جمعیتی مواجه شدند و برخی از این جمعیت به صورت مهاجر و برخی دیگر به صورت خوش نشین هستند که در برخی شهرستان ها مانند دماوند حضور خوش نشین ها بیشتر است.

استاندار تهران با بیان این که تغییرات کاربری از چند نوع مختلف است، افزود: در مرحله اول با تغییر کاربری هایی که سازماندهی شده است برخورد خواهد شد و متأسفانه افرادی هستند که به صورت حرفه ای مشغول به این کار و سودجویی هستند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در اولویت دیگر مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز، دستگاه هایی هستند که تخلف می کنند و شاهد هستیم برخی از دستگاه های اجرایی و اداری در فرایند تغییر کاربری نقش دارند و شهرک هایی را به نام خود ثبت کردند.

منصوری ادامه داد: برخورد با عوامل غیر مجاز در امر ساخت و ساز را از برخی دستگاه‌هایی که قانون را زیر پا گذاشتند، آغاز خواهیم کرد و یک دستگاه یا نهادی بتواند اینگونه ابزار برخی از تخلفات را فراهم کند، بدترین شکل اتفاق است و در آینده نزدیک برخورد با این نهاد ها و عوامل را آغاز خواهیم کرد.

در دماوند و رودهن محدودیت ساخت مسکن وجود دارد

استاندار تهران به مسکن های مهر و مشکلات آن اشاره کرد و گفت: در شهرستان هایی مانند دماوند و بخش هایی مانند رودهن مشکل ساخت و ساز و محدودیت مسکن وجود دارد.

وی افزود: رشد جمعیت این گونه شهرها قابل توجه است و دولت در زمان های مختلف طرح های مختلف از جمله مسکن مهر را ایجاد کرده و در دو سال گذشته طرح اقدام ملی آغاز شده است.

منصوری بیان کرد: به دلیل ضرورت و کمبود زمان و نیز کم بودن منابع، مسکن مهر به سرعت پیش رفت که اصل ماجرا و ساخت این مسکن ها اتفاق و اقدام مهمی بوده و مردم در مسکن های مهر خانه دار شدند اما متأسفانه برخی از مسکن های مهر دچار مشکل هستند و کام شیرین خانه دار شدن مردم، تلخ شده است.

خدمات مسکن مهر در شأن مردم نیست

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در بازدیدهایی که از مسکن های مهر گیلاوند و رودهن داشتیم، شاهد کمبود در سرانه های مختلف از جمله آموزشی، سلامت، خدمات رفاهی و غیره بودیم و نوع رسیدگی در شأن مردم نیست و سرانه ها کمبود دارد.

منصوری اضافه کرد: در بازدیدی که داشتیم تصمیماتی گرفته شد که مسؤولان شهرستانی به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر اتحادیه ای تخلف کرده است، با آن برخورد کنند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در اولین جلسه ستاد مسکن استان تهران، مشکلات مسکن مهر دماوند و رودهن اختصاص داده شود و پیگیری مشکلات مردم را در دستور کار قرار می دهیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا