یزد

استاندار یزد در جمع اصلاح‌طلبان: خط قرمزم فقط منافع مردم بدون نگاه سیاسی است+ عکس

به گزارش یولن در یزد، مهران فاطمی شب گذشته در جریان دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان، تشکیل جلسه هم اندیشی با احزاب سیاسی  مختلف را از جمله برنامه‌های در دستور کار مدیریت ارشد استان یزد دانست و اظهار کرد: قصد داریم تمام برنامه های توسعه استان را مشورت و هم افزایی تمام عناصر تأثیرگذار تدوین و اجرایی کنیم.

وی افزود: هیچ گونه منعی برای حضور فعالین اصلاح طلب در کارگروه و جلسات تخصصی که برای توسعه استان در استانداری یزد برگزار می‌شود وجود ندارد.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که سعی می‌کنم جلسه با احزاب را به طور منظم و مستمر داشته باشم، گفت: من استاندار یک حزب و جریان سیاسی خاصی نیستم و برای توسعه و پیشرفت یزد از هیچ ظرفیتی عبور نخواهم کرد.

فاطمی تخصصی شدن جلسه با احزاب(اصلاح طلبان و اصولگرایان) را ضروری دانست و بیان کرد: استان یزد دارای ظرفیت های بالقوه زیادی است که بهره مندی مناسب و به موقع از آن در گرو وحدت و همبستگی است.

استراتژی استان برای حوزه معدن از سنگ تا قطعه است

استاندار یزد با بیان این‌که خط قرمز من فازغ از هرگونه نگاه سیاسی و حزبی فقط منافع مردم استان است، گفت: از هر طرح و ایده‌ای که برای توسعه منطقی استان مفید باشد حمایت می‌‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استراتژی توسعه اقتصادی استان متناسب با ظرفیت‌های موجود صفر تا ۱۰۰ است، تصریح کرد: به طور مثال در حوزه معدن که یکی از ظرفیت‌های شاخص یزد است، استراتژی ما از سنگ تا قطعه است و این را نمی پذیریم که صنایع تبدیلی این مهم در خارج استان مستقر باشد.

ایجاد منطقه آزاد گردشگری در یزد

استاندار یزد توسعه و تقویت صنعت گردشگری را از دیگر اولویت‌های توسعه اقتصادی در استان عنوان کرد و گفت: برای اولین بار بحث حمایت از صنعت گردشگری از سوی رئیس جمهور در حکم استاندار یزد قید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های حمایتی از صنعت گردشگری پیشنهاد منطقه آزاد گردشگری استان یزد به وزارت میراث فرهنگی داده شده و سازو کارهای مربوط به این مهم در حال تدوین و ایجاد است.

اقتصاد دانش بنیان تنها راه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بیکار

فاطمی با بیان این‌که استانهای کویری نظیر یزد دارای مزیتهای علمی و پژوهشی بیشتری نسبت به سایر استانهای کشور هستند، اظهار کرد: بحث نوآوری و بهره وری از دیگر رویکردهای جدی مدیریت استان یزد برای توسعه پایدار و همه جانبه است.

وی حمایت مستمر از اقتصاد فناور و نوآور به حمایت مستمر مسئولان نیاز دارد، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد مسیر توسعه یزد که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود تغییر کند.

استاندار یزد با بیان این‌که حدود ۴۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در این استان وجود دارد، گفت: حمایت جدی از اقتصاد دانش‌بنیان زمینه اشتغالزایی برای فارغ التحیلان استان را به خوبی فراهم می‌کند.

وی بحث آب را یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی استان دانست و بیان کرد: افزایش تاب‌آوری و طول عمر خط انتقال آب به استان یزد نکته مهم و حائز اهمیتی است که به مشارکت عمومی نیاز دارد.

فاطمی با اشاره به اهمیت تشکیل شورای امنیت کشور با موضوع تأمین امنیت خط انتقال آب یزد، افزود: این جلسه مصوبات خوبی برای خط انتقال آب به یزد داشته و ما تمرکز خود را بیشتر برای خط دوم انتقال آب از دریای عمان گذاشته‌ایم و تاکنون هم اقداماتی خوبی در این خصوص انجام شده و به زودی کلنگ عملیات اجرایی آن توسط رئیس جمهور به زده می‌شود.

سند سازش با کم‌آبی در یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد تدوین سند سازش با کم آبی را در دستور کار استان دانست و گفت: بحث بازچرخوانی با هدف مدیریت بیشتر و بهتر منابع آبی یزد باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

فاطمی حمایت از محیط زیست را یکی دیگر از رویکردهای جدی مدیریت استان یزد در دوره جدید عنوان کرد و تأکید کرد: به هیچ عنوان برای صنایع آلاینده در مناطق اشباع استان و نقاطی که در مسیر بادهای غالب هستند مجوز صادر نمی‌شود.

وی در توسعه نامتوازن را یکی از مهمترین چالش های موجود در استان یزد دانست و بیان کرد: برای رفع این مهم باید تمام ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف مورد بررسی و متناسب با نقشه راه برای آنها برنامه ریزی شود.

استاندار با اشاره به اهمیت مشکلات معلمان خرید خدمت در استان یزد خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا به زودی با استفاده از ظرفیت خیری اجرای سازو کار مناسب مشکل حقوق معلمان خرید خدمتی را رفع کنیم.

مطالبات مطرح شده از استاندار یزد

در این دیدار تعریف شاخص های نخبگی سیاسی، معرفی دشمن واقعی ملت ایران، لزوم وحدت برای توسعه همه جانبه، جوانگرایی، لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موجود برای پست های تخصصی، توجه جدی به مقوله آموزش و پرورش، حمایت از مدیران غیرسیاسی، توجه به محیط زیست و جلوگیری از رانت خواری در این حوزه، استمرار جلسه با اصلاح طلبان و اولویت قرار دادن توسعه متوازن استان فارغ از هرگونه سیاسی کاری از جمله مواردی بود که توسط برخی از حاضرین در جلسه خطاب به استاندار یزد مطرح شد.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا