بین الملل

استرالیا نمایندگان مجلس روسیه را تحریم کرد

استرالیا نمایندگان مجلس روسیه را تحریم کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت استرالیا روز چهارشنبه شماری از قانون‌گذاران روسیه و مقامات دولت‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کانبرا اعلام کرد ۷۵ عضو مجلس دومای روسیه و همچنین شماری از وزرای کلیدی دولت‌های روس‌گرای خودمختار شرق اوکراین را تحریم کرده است.

طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت امور خارجه استرالیا، علاوه بر نمایندگان مجلس دوما، بیست وزیر جمهوری خودمختار دونتسک و پانزده وزیر جمهوری خودمختار لوهانسک را تحریم کرده است.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده که به گفته جمهوری خودمختار دونتسک، نیروهای اوکراینی ۶ راکت به سمت این منطقه پرتاب کرده‌اند.

از سوی دیگر  «میخاییل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد پس از گشوده شدن گذرگاه‌های انسانی در نقاط مختلف اوکراین، «نیروهای اوکراینی در موارد متعددی اقدام به پرتاب راکت و خمپاره به سمت این گذرگاه‌ها کرده‌اند.

این مقام روس متذکر شد، غربی‌ها از جنایات متعددی که از سوی رژیم کی‌یف علیه نواحی مسکونی لوهانسک و دونتسک انجام شده است چشم‌پوشی می‌کنند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی بل «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از اقدام کشورهای غربی در نادیده گرفتن جنایت‌های جنگی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند انتقاد کرد.

کرملین خبر داد که ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی خود در خصوص تضمین امنیت غذایی جهانی را ابراز داشته است و پوتین نیز پاسخ داد که مشکل امنیت غذایی جهانی ناشی از تحریم‌های غرب است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز اعلام کرد که پوتین، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف ۱۰ روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا