تهران

استفاده از ظرفیت نخبگان گامی موثر در جلوگیری از مهاجرت جوانان است

استفاده از ظرفیت نخبگان گامی موثر در جلوگیری از مهاجرت جوانان است

به گزارش یولن او افزود: اگر نخبگان در این حیطه وارد نشوند به خارج از کشور خواهند رفت و ایده‌های خود را در خارج از کشور تجاری‌سازی خواهند کرد.

قاسمی زاده با تاکید بر اینکه همواره یکی از اولویت های شعار سال و رهبری، حمایت هر چه بیشتر مسئولان و مدیران اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان است گفت: به نوبه خود در مجموعه دادگستری به همراه همکاران در راستای احصای مشکلات شرکتهای دانش بنیان و نخبگان قرار بر این شده است تا از نزدیک در دفاتر این عزیران حضور پیدا کنیم و از کم وکاست مشکلات آنان اطلاع پیدا کنیم تا در صورت نیاز و همکاری با سایر مسئولین با هدف بهبود مشکلات آنان گام برداریم.

او در ادامه گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی و گسترش فضای مجازی، موضوع تولید اطلاعات و داده‌ها اهمیت بسزایی یافته است؛ چراکه در دنیای امروز، اطلاعات با سرعت بسیار زیادی نه تنها بین شهروندان یک کشور بلکه بین شهروندان کشورهای مختلف با یکدیگر مبادله می‌شود و اثرات عمیق خود را بر روی طرفین برجای می‌گذارد؛ بنابراین، هرچه در تولید محتوای منطبق با ارزش‌های انقلاب اسلامی موفقیت بیشتری داشته باشیم، قطعاً در رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی کشور و جهان، تأثیر بیشتر خواهیم داشت و مؤثرتر واقع خواهیم شد.

قاسمی زاده اعتماد به جوانان را راز موفقیت پیروزی بر دشمنان خواند و گفت: هر جایی که جوانان خوش فکر و انقلابی پای کار بودند نظام از برکات این حضور بهرمند شده است لذا در حوزه دانش بنیان و رسانه و تولید محتوا نیز باید بیشتر این عرصه را به جوانان سپرد فراموش نکنیم بیانیه گام دوم که توسط رهبر عظیم الشان انقلاب ابلاغ شد نیز به اهمیت سپردن امور به جوانان نیز اشاره مستقیم دارد.

حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های دستگاه قضایی است

محمد مهدی رحیمی دادستان شهرستان ری در بازدید عزم جدی در حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: همواره مقام معظم رهبری به حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان تاکید کرده است چرا که حمایت از آنان می تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی و در نهایت تولید و خلق ثروت شود.

او ادامه داد: وقتی در کشور شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کند همه جوانان مشغول به کار می‌شوند و کیفیت نیروی انسانی دستگاهای کاری و اجرایی بالا خواهد رفت.

رحیمی با اشاره به اینکه رفع مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و دادستانی کل است گفت: قوه قضائیه خصوصاً به شرکت‌های دانش بنیان که به آخرین تکنولوژی روز مجهز باشند و با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشند و علاوه بر تولید علم، کالاها و محصولات با کیفیت عرضه و کشور را به خودکفایی رسانده و از واردات بی نیاز کنند، حمایت می‌کند.

او با تاکید براینکه تولید محتوا یکی از ابزارهای مهم پیروزی در جنگ های رسانه ای است گفت: تمرکز دشمن از جنگ فیزیکی سال‌ها خارج شده است و آنان تمرکز بالایی در جنگ نرم و رسانه ای دارند که برای مقابله با این هجمه های فرهنگی که روز به روز در حال گسترش است بایستی به فکر تولید محتواهایی با تفکر انقلابی و اسلامی باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد و گفت: بایستی به شرکت‌های دانش بنیان که در این حوزه و بخش فعالیت می کنند نگاه جدی داشت و با داشتن قالب و برنامه منظم و محتواهای به روز فعالیت گسترده تری انجام داد.

سجاد عباسی در این دیدار ضمن خرسندی از حضور هم زمان رئیس دادگاه و دادستان شهرستان ری در این دفتر گفت:به واقع توقع نمی رفت که اینقدر بحث دانش بنیان برای حوزه قضایی اینقدر مهم باشد که هر دو مقام ارشد قضایی شخصا به محل دفتر اینجانب رجوع کنند و بخواهند پای درد و دل های ما بنشینند.

اما اینکه امروز مقام قضایی این موضوع برایش اینقدر مهم شده است تا بخواهد مشکلات این عرصه را بدون واسطه گوش کند این خود یک قدم به جلو محسوب میشود اینکه در عصر حال حاضر حداقل دو سال طول می کشد تا یک شرکت بتواند مسیر دانش بنیان بودن را طی کند این یکی از آسیب های جدی است شرکت های دانش بنیان بعد از اینکه تازه به این جرگه وارد می شوند اول کارهایشان هست و متاسفانه به رغم تمام سفارشاتی که مقام معظم رهبری در باب توجه و توسعه این شرکت ها داشتند، مسئولین دل به کار این شرکت ها نمی دهند تا این مجموعه‌ها بخواهند مشکلات را احصا کنند ‌و برنامه هایی را در راستای حل معضلات ارائه کنند.

اصولا مسئولین به سختی پای سخنان نخبگان وفعالین حوزه فرهنگی ،اجتماعی می نشینند و اگر هم این اتفاق بیفتد متاسفانه اقدامی در راستای مشاوره پذیری نمی کنند.

آسیب هایی که این روزها بر بدنه کشور وارد شده است همین بی توجهی هاست که دستگاه قضا و در صدر آن قاضی القضات اژه ای این مشکل را حل نموده است به طوری که شاهد آن هستیم مقامات قضایی به پای صحبت مدیران این مجموعه ها می نشینند که به نظر بنده این یعنی داشتن سواد رسانه ای چرا که مسئول ارشد کشور به این نتیجه رسیده است به رقم تمام مشکلات باید این حرکت بسیار مثبت انجام شود و در انتشار این نشست ها کم نگذاشت.

عباسی در ادامه افزود :در این مجموعه تولیدات بسیار خاصی وجود دارد که برخی از آنها نیز برون مرزی است و بخشی از آن نیز در حوزه رسانه است البته باید بگویم با توجه به سالها تجربه بنده در حوزه رسانه امروز ما در یک جنگ تمام عیار رسانه ای در مقابل معاندین این کشور عظیم هستیم جنگی که هدف آن نا امیدی مردم است و ما باید تحرک متناسب بر این جنگ را طراحی کنیم اما متاسفانه می بینیم که مسئولین ما تلاشی در جهت کسب سواد رسانه ای انجام نمی دهند موضوعی که در صدر مسئولین کشورهای توسعه یافته است چرا که بهم ریختن و به مسیر غلط بردن اذهان عمومی می تواند سریع اتفاق بیفتد اما اصلاح آن بسیار زمان بر است.

سردبیر نشریات چرخ صنعت و عصر جوان گفت ؛تولید محتوا ‌می‌تواند یکی‌از ابزارهای بسیار مهم در راستای مبارزه با جنگ های منظم رسانه های معاند می باشد اما باز هم می بینیم خلاء این موضوع در رسانه های کشور وجود دارد به طور مثال امروز که اینستاگرام فیلتر شده است ‌باید حمایت ها از ‌ پلت فرم های داخلی بیشتر باشد اما همین مجموعه با صرف هزینه کلان و با راه اندازی پروژه فرزندان ری که یک سوپر استارتاپ است همچنان تنها می باشد و هر بار فقط وعده و وعید از مسئولین ری می شنویم البته حائز اهمیت است بدانید ما اصلا کمک های مالی نمی خواهیم بلکه فقط حمایت از لحاظ در اختیار قرار دادن اطلاعات اصناف را خواستاریم که این امر تا به امروز به هیچ جا نرسیده است.

البته جای بسی خوشحالی ودلگرمی است که امروز مقامات قضایی شهرستان ری در راستای کمک ‌و حمایت از این مجموعه قول هایی را داده اند.

۴۹۴۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا