بین الملل

استکهلم: هواپیمای شناسایی روسیه حریم هوایی سوئد را نقض کرد

استکهلم: هواپیمای شناسایی روسیه حریم هوایی سوئد را نقض کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، استکهلم شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیمای شناسایی روسی، حریم هوایی سوئد را نقض کرده است.

این رویداد در حالی اتفاق می‌افتد که «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند روز شنبه گفت که اهمیت ورود فنلاند و سوئد به پیمان ناتو از اقدامات روسیه در اوکراین ناشی می‌شود.

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز پیشتر گفته بود که این کشور در ارسال درخواست برای عضویت در پیمان ناتو نباید تاخیر کند.

وی که در جریان مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: «هنوز چه اتفاق بدتری باید روی دهد تا فنلاند ناتو را در نظر بگیرد».

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز پنجشنبه شب در جلسه کنگره گفت، واشنگتن از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو «قویاً حمایت می‌کند».

پنجشنبه نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «اگر فنلاند و سوئد تصمیم بگیرند درخواست خود را ثبت کنند، ما به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود روند آن سریعاً طی شود».

استولتنبرگ گفت، می‌توان تمهیداتی را برای دوره میانی بین ارائه درخواست این دو کشور حوزه اسکاندیناوی و تصویب آن از سوی سی کشور عضو، در نظر گرفت و همکاری‌های نظامی را پیش از این زمان شروع کرد.

این در حالی است که روسیه درباره عواقب پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داده است. وزارت خارجه روسیه هشدار داده است که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خطر بی ثباتی در شمال اروپا را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/.

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا