اخبار ورزشی

حمله به رکورد مجیدی؛ نکونام ۴ بازی تا تاریخ‌سازی!

حمله به رکورد مجیدی؛ نکونام ۴ بازی تا تاریخ‌سازی!

به گزارش خبرگزاری یولن؛ هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با یک اتفاق دراماتیک به پایان رسید؛ کامبک استقلال در خانه مقابل ذوب‌آهن. شاگردان جواد نکونام که خیلی زود دروازه خود را باز شده دیدند، در نیمه دوم گل تساوی را زدند و در حالی‌که تصور می‌شد به مانند دیدار رفت، نبرد با ذوب‌آهن با نتیجه تساوی خاتمه پیدا می‌کند اما در واپسین لحظات، معادلات متفاوت از آنچه تصور می‌شد رقم خورد و شلیک دیدنی گوستاوو بلانکو، استقلالی‌ها را به ۳ امتیاز ارزشمند رساند تا آن‌ها بتوانند صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرند و با ۵۷ امتیاز همچنان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی باشند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، آبی‌پوشان پایتخت در حالی موفق شدند برابر ذوب‌آهن اصفهان به پیروزی برسند که حالا در کورس قهرمانی، جدی‌ترین رقیب استقلالی‌ها، پرسپولیس است و با توجه به فاصله ۱۰ امتیازی ایجاد شده با سپاهان، آن‌هم ۴ هفته مانده به پایان فصل، به نظر می‌رسد که این تیم اصفهانی دیگر شانسی برای رسیدن به مقام قهرمانی ندارد. در شرایطی آبی‌ها در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم گام بر می‌دارند که از ابتدای فصل درگیر حواشی پرشماری بودند اما با این‌حال فعلاً صدر جدول در تسخیر شاگردان جواد نکونام است.

نکونام و رویای پنجمین قهرمانی در فوتبال ایران

جواد نکونام در فصل ۸۳-۱۳۸۲ توانست در قامت بازیکن همراه تیم پاس تهران به مقام قهرمانی برسد و در فصل ۹۲-۱۳۹۱ هم او همراه با آبی‌پوشان پایتخت فاتح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شد تا ۲ مقام قهرمانی در لیگ برتر در کارنامه نکونام ثبت شود. کاپیتان سابق تیم ملی ایران در عرصه مربیگری همراه با فولاد خوزستان موفق شد در جام حذفی و سوپرجام به مقام قهرمانی برسد و حالا در یک‌قدمی رسیدن به پنجمین قهرمانی‌اش در فوتبال ایران است؛ آن‌هم در حالی‌که این قهرمانی، نخستین قهرمانی او در لیگ برتر در دوران سرمربیگری‌اش محسوب می‌شود!

جواد به دنبال تاریخ‌سازی در استقلال!

امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی در تاریخ لیگ برتر توانسته‌اند استقلال را به مقام قهرمانی برسانند و این افتخار در حالی در ۳ نوبت نصیب قلعه‌نویی شده و یک‌بار هم مجیدی توانسته فاتح فوتبال ایران در قامت سرمربی ُآبی‌پوشان پایتخت شود که آن‌ها هیچ‌گاه در اولین فصل سرمربیگری‌شان در استقلال نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند. با این وجود، جواد نکونام این فرصت را دارد تا در اولین فصل سرمربیگری‌اش در استقلال، این تیم را قهرمان لیگ برتر کند تا از این حیث هم در تاریخ باشگاه استقلال نام خود را جاودانه کند!

حمله به رکورد فرهاد، خامه روی کیکِ جشن قهرمانی

آبی‌پوشان پایتخت تا پایان هفته بیست‌وششم توانسته‌اند ۵۷ امتیاز به‌دست آورند تا میانگین ۲.۱۹ امتیاز از هر مسابقه در کارنامه جواد نکونام در کسوت سرمربی استقلال به‌ثبت برسد. رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر، متعلق به استقلالِ لیگ بیست‌ویکم است که آبی‌ها موفق شدند با هدایت فرهاد مجیدی، ۶۸ امتیاز به‌دست آورند و حالا کسب پیروزی در ۴ بازی پیش‌رو مقابل فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران می‌تواند استقلالی‌ها را در فصل جاری به ۶۹ امتیاز برساند و این مسئله بدان معناست که شاگردان نکونام در کنار فرصت کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، این فرصت را دارند تا رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را هم بشکنند و با تاریخ‌سازی کار خود را در لیگ بیست‌وسوم به پایان برسانند!

۲۵۸ ۲۵۸

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا