سمنان

اشتغال‌زایی ۱۹۰۰ نفری در استان سمنان

اشتغال‌زایی ۱۹۰۰ نفری در استان سمنان

به گزارش یولن از سمنان، علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان امشب در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده بود، مشکلات یک هزار و ۳۱۶ واحد تولیدی مشکل‌دار در ۸۵ جلسه کارگروه بررسی شد.

وی بیان کرد: در جهت رفع این موانع موجود در این واحدها، یک هزار و ۴۷۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، توانستیم با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و تأمین مالی واحدهای تولیدی، زمینه اشتغال یک هزار و ۹۰۰ نفر را در استان تثبیت و ایجاد کنیم.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: مهم‌ترین موارد بررسی‌شده در جلسات کارگروه، تأمین مالی و تسهیلات، موضوعات ارزی، امور زیربنایی و زیرساختی، تأمین انرژی و آب، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرکی و سایر موارد است که در جلسات اصلی کارگروه بررسی شد.

تشنه‌دل ادامه داد: در بخش تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، ۸۲۰ واحد تولیدی به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند که سهم صنعت، ۲۲۰ واحد به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال و کشاورزی ۵۹۷ واحد به ارزش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۷۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۲۵۰ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

اشتغال‌زایی ۱۹۰۰ نفری در استان سمنان

جلوگیری از ایجاد انحراف در پرداخت تسهیلات

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست گفت:‌ از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰، در بحث حمایت از تولید، صنعت و تسهیل در پرداخت تسهیلات تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: باید در سال جاری نیز با جدیت، تمام امور مرتبط با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شود.

استاندار سمنان گفت: به‌منظور جلوگیری از ایجاد انحراف در پرداخت تسهیلات، باید نظارت و راستی‌آزمایی در حوزه واحدهای صنعتی تولیدی که تسهیلات دریافت کردند، به‌صورت دقیق انجام شود.

ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به کارگروه، گزارش پایش و عملکرد بانک‌های عامل استان از دیگر دستور کار این نشست بود و مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و زیربنایی چهار واحد تولیدی صنعتی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا