کرمان

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اقدامی شجاعانه توسط دولت بود

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اقدامی شجاعانه توسط دولت بود

به گزارش یولن از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: کار سلامت کار سختی است و در این دو سال کرونا بیشترین وظیفه بر عهده کادر بهداشت و درمان بود و باید به بحث آموزش بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه یارانه‌ها در کشور بدترین شیوه انتخاب و تصمیم گرفته شد، عنوان کرد: در دنیا مرسوم است یارانه را در اختیار تولید کننده یا توزیع‌کننده و یا مصرف‌کننده قرار می‌دهند، اما ما یارانه را در اختیار  وارد کننده قرار دادیم که این در جهان بی‌سابقه بود و سبب ایجاد گرفتاری‌های موجود و وابستگی بیشتر ما شد.

فداکار گفت: برای واردکنندگان این اقدام موجب شد واردات منطقی و به صرفه شود و تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد، زمانی که در جامعه تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد اشتغال ایجاد نمی‌شود.

استاندار کرمان بیان داشت: زمانی که فقط واردات صورت گیرد سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و نخبگان نمی‌توانند خلاقیت و استعداد خود را بروز دهند و جهشی در زمینه اقتصادی در کشور رخ نخواهد داد، ارزش پول ملی دچار چالش می‌شود و کشور دچار وابستگی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته  ۱۵.۶ میلیارد دلار معادل ۳۷۰ هزار میلیارد  تومان هزینه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومان شد و  کمتر از ۵۰ درصد به دست مردم رسید و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد به جیب واردکننده، تا مصرف‌کننده رفت.

فداکار با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب به وجود آمدن شرکت‌های کاغذی شد، تاکید کرد: دولت شجاعانه  تصمیم گرفت تا اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را انجام دهد.

وی عنوان کرد: زمانی تولیدات در داخل کشور رونق بگیرد تولیدکننده ترغیب به تولید و جلوی قاچاق کالا گرفته می‌شود.

طرح شهید سلیمانی در استان کرمان تعطیل نشد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: از همه کسانی که در این دوران با بنده همکاری داشتند و حمایت کردند تشکر می‌کنم و همچنین حلالیت می‌طلبم.

 وی با اشاره به اینکه  مدیریت حوزه بهداشت و درمان در همه دنیا کاری بسیار دشوار است، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی در استان کرمان هیچگاه تعطیل نشد و  به‌صورت مستمر اجرا شده است.

به گزارش فارس، در پایان از زحمات رشیدی‌نژاد تقدیر و احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا