کرمان

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دست دلالان را از سفره مردم کوتاه می‌کند

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دست دلالان را از سفره مردم کوتاه می‌کند

به گزارش یولن از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه به سفر بشارت اسد به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مقاومت و ایستادگی ملت سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی که زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرفرازی سوریه شد را مطرح کردند.

وی بیان کرد: با اقدامات برجسته و ارزشمندی که مسئولان بهداشت و درمان کشور انجام دادند کرونا کمرنگ شده و آمار فوتی‌های کرونا از بیش از ۷۰۰ نفر در آغاز دولت به ۳ نفر رسیده است، طی این مدت مراسم‌های ختم هم کمتر برگزار می‌شد که با بهبود وضعیت، مراسم‌ها رونق گرفته، اما یک‌سری کارهای تشریفاتی در مراسم اموات که هیچ مشروعیتی در دین و آموزه‌های دینی ندارد، انجام می‌شود.بردن تاج گل و اسراف و تبذیر هیچ نفع و سودی برای میت ندارد بلکه انفاق و خیرات برای اموات ارزشمند است.

امام جمعه رفسنجان در رابطه با موضوع جاری کشور و تدبیر دولت برای ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه‌سازی یارانه‌ها پرداخت و افزود: رهبر انقلاب کارهای اقتصادی دولت را مهم دانستند و خواستار کمک همگان در این راستا شدند.

وی تصریح کرد: کارهای بزرگ را باید بزرگان انجام دهند و هرکسی توان کار بزرگ را ندارد؛ مسأله اصلاح یارانه‌ها چندین سال است که مطرح می‌شود همه روسای جمهور این معنا را مطرح می‌کردند اما هیچکدام زیر بار آن نرفتند.

عسکری خاطرنشان کرد: دولت خواست یارانه‌ها در زندگی مردم باشد نه دست دلالان و رانت‌خواران، ارز ۴۲۰۰ تومانی دست دلالان بود و باید به مردم می‌رسید.ترغیب تولیدکنندگان و تأمین امنیت غذایی به‌ویژه با توجه به اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است، از مزایای طرح اقتصادی دولت است.

عسکری عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد گندم و دانه‌های روغنی در کشورهای روسیه و اوکراین تولید می‌شود. سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم توسط قاچاقچیان از کشور خارج شد که امسال دولت قیمت گندم را افزایش داد که از قاچاق آن جلوگیری شود و دولت در این خصوص باید ریشه‌ای تصمیم می‌گرفت.

وی اضافه کرد: بهترین کاری که همه متخصصان و دلسوزان و همه کاندیداهای ریاست جمهوری روی آن اتفاق نظر داشتند همین بود که یارانه در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم خودشان نسبت به آن تصمیم بگیرند.

عسکری عنوان کرد: آرد بیش از ۱۵ برابر قیمتی که دولت دست نانوایان می‌داد توسط قاچاقچیان در خارج از کشور به فروش می‌رفت که امنیت غذایی جامعه اقتضا می‌کرد برای اینکه برای قاچاقچی‌ها صرف نکند آرد را بخرند دولت باید افزایش قیمت می‌داد که دست قاچاقیان بسته شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا