بین الملل

اعترافات جدید قاچاقچی سعودی در بیروت

اعترافات جدید قاچاقچی سعودی در بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، هفتم خرداد بود که اعلام شد، یک مأمور امنیتی سعودی به نام «عادل بن جفران بن غازی الشمری» با ۱۸ کیلو قرص روانگردان «کپتاگون» در فرودگاه «رفیق الحریری» بیروت بازداشت شد.

روزنامه «النهار» لبنان هم در این رابطه نوشت، الشمری در ۲۸ می (هفتم خرداد) به منظور تحویل گرفتن مواد مخدر به بیروت رسیده و قصد سفر در صبح روز بعد (هشتم خرداد) را داشته که این امر باعث افزایش شک نیروهای امنیتی فرودگاه شده و در نهایت به بازداشت وی ختم شده است.

شبکه «المنار» امروز (یکشنبه) در گزارشی اعلام کرد، اعترافات الشمری از یک شبکه چند ملیتی قاچاق کپتاگون پرده برداشته است.

المنار افزود این قاچاقچی سعودی پس از ورود به لبنان به آپارتمان خود در «ذوق مصبح» در شهرستان کسروان لبنان رفت و صبح روز بعد، قرص‌های کپتاگون را در داخل دو چمدان قرار داد و عازم فرودگاه شد. وی گمان می‌کرد که نیروهای امنیتی فرودگاه، چمدانش را تقتیش نخواهند کرد و می‌تواند به راحتی عازم کویت شود زیرا یک پلیس در وزارت کشور کویت است .

در ادامه این گزارش آمده، علاوه بر بازداشت الشمری، یک زن اردنی و یک مرد عراقی نیز بازداشت شدند. پس از بازجویی از این سه نفر ، اطلاعیه‌های اینترپل علیه پنج نفر به اتهام دست داشتن در قاچاق کپتاگون در این پرونده منتشر شد: «نایف الظفیری » (سعودی)، «فیصل الشمری» (کویتی)، «برکات الکعود» (عراقی)، «وهبه علوانی» (عراقی) و «هیثم مأمون جعفر»(لبنانی).

در همین رابطه، در آبانماه سال ۱۳۹۴ یک شاهزاده سعودی که قصد داشت حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند، در فرودگاه بیروت بازداشت شد.

این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» (معروف به شاهزاده کپتاگون) بود که شامل ۲۴ بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون می‌شد و قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا