بین الملل

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورداثرات تحریم نفت روسیه برای غرب

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورداثرات تحریم نفت روسیه برای غرب

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل یولن به نقل از اویل پرایس، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به خبرنگاران گفت، ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا، پیامدهای اقتصادی ناخواسته برای آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش خواهد داشت.

وی افزود: چنین ممنوعیتی می‌تواند آسیب بیشتری به کالاها بزند.

یلن تصریح کرد، اروپا باید وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهد، «اما ما باید زمانی که در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از سوی اتحادیه اروپا صحبت می‌کنیم، مراقب باشیم.»

اروپا برای توقف خرید نفت و گاز از روسیه تحت فشار است؛ اقدامی که جریان درآمد روسیه را قطع می‌کند، اما اتحادیه اروپا را از تامین انرژی مورد نیاز خود محروم می‌کند.

این اظهارات یلن پس از پیش بینی بانک جی پی مورگان آمریکا مبنی بر اینکه اگر نفت و گاز روسیه کاملا تحریم شود، بیش از ۴ میلیون بشکه نفت در بازار کم می‌شود و قیمت نفت به ۱۸۵ دلار می‌رسد، بیان شد.

اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در حال بحث در مورد تحریم نفت روسیه هستند، اما در میان گروه اختلاف وجود دارد و کشورهایی نظیر آلمان به علت وابستگی شدید به تامین انرژی روسیه با این اقدام به شدت مخالف هستند.

حتی اگر تمامی اعضای اتحادیه اروپا با چنین ممنوعیتی موافقت کند، چندین ماه طول می‌کشد تا پیش نویس آن و (شرایط اجرای آن) آماده شود. اتحادیه اروپا در حال مذاکره با سایر کشورهای تولیدکننده نفت است تا منابع جایگزین بیابد و خود را راحت تر از نفت روسیه جدا کند.

جانت یلن قبول دارد که تحریم انرژی اروپا، قیمت نفت را بالا خواهد بود و «به صورت غیرمستقیم تاثیر منفی بسیار کمی بر روسیه می گذارد.» زیرا درحالی که روسیه نفت کمتری صادر می‌کند، اما برای هر بشکه نفت، پول بیشتری دریافت می‌کند.

دولت آمریکا از پاییز گذشته برای قیمت‌های بالای بنزین که در نتیجه قیمت‌های بیشتر نفت خام است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا