بین الملل

اعزام «عبدالله دوم» به آلمان برای عمل جراحی

اعزام «عبدالله دوم» به آلمان برای عمل جراحی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از مسافرت پادشاه دوم به آلمان برای انجام عمل جرای فوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کاخ سلطنتی اردن اعلام کرد، «عبدالله  دوم» پادشاه اردن روز یکشنبه به آلمان خواهد رفت تا تحت عمل جراحی اورژانسی به دلیل درد در ناحیه  دیسک  کمر قرار گیرد.

در بیانیه کاخ اردن آمده است که عمل جراحی در یک بیمارستان تخصصی در «فرانکفورت» انجام می‌شود و پس از آن نیز  به یک هفته استراحت نیاز دارد تا پادشاه بتواند به اردن بازگردد.

عبدالله  دوم  از زمان مرگ پدرش «شاه حسین» در ۷ فوریه ۱۹۹۹ به پادشاهی رسیده‌ است. حسین در ۲۴ ژانویه عبدالله دوم را ولی‌عهد خواند و وی را جایگزین برادرش «شاهزاده حسن» کرد که سال‌های زیادی این منصب را در اختیار داشت.

این تصمیم وی چندان مطلوب عموم واقع نشد چرا که مادر عبدالله، «شاهزاده مونا الحسین آنتونیت آوریل گاردنر» در اصل، زادهٔ انگلیس بود. امری که بحث بسیاری را به راه انداخت، این مسئله‌ا ست که وی تنها پادشاه اردن است که از دودمان انگلیسی و عربی باشد.

پادشاه اردن بارها  با مخالفت‌های مردمی  و حتی کودتا مواجه شده است بطوریکه در  ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ رسانه‌های اردن از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی این کشور به اتهام کودتا خبر دادند.

فردای آن روز نیز وزیر خارجه اردن روز طی یک نشست  خبری گفت فعالیت‌های شاهزاده حمزه بن الحسین، ولی‌عهد سابق اردن و برادر ناتنی پادشاه این کشور، «حسین بن زید» و «باسم عوض الله» (دو فرد بازداشت شده به اتهام تلاش برای راه اندازی کودتا) رصد شده و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که آن‌ها با طرف‌های خارجی درباره زمان مناسب جهت آغاز تحرکات برای برهم زدن امنیت اردن تماس‌هایی داشته‌اند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا