خراسان جنوبی

اعلام آمادگی ۶۰ غرفه‌دار برای بازگشایی «دوکوهانه »

به گزارش خبرگزاری یولن از بیرجند، مجید بیکی عصر امروز در جلسه با غرفه‌داران بازارچه دوکوهانه شهرستان نهبندان، با بیان اینکه برای انجام صادرات از دوکوهانه هماهنگی‌های لازم انجام شده، اظهار داشت: سیاست دولت برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی، تقویت تجارت با کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به اینکه  تجارت با کشور افغانستان از طریق بازارچه دوکوهانه، فرصت مناسبی برای نهبندان است، ادامه داد: امکان بازگشایی مجدد بازارچه دوکوهانه بعد از سال‌ها فراهم شده و تاکنون حداقل دو جلسه با تجار و غرفه‌داران برگزار شده است.

به گفته وی بازگشایی بازارچه دوکوهانه منوط به یکسری اقدامات اولیه است با دستور استاندار همه اقدامات انجام شده است.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: غرفه‌های بازارچه و فضای واردات، سوله‌ها و پمپ بنزین تخلیه و در اختیار مدیریت بازارچه‌های استان قرار گرفته و تاکنون استقبال خوبی برای در اختیار گرفتن غرفه‌ها داشته‌ایم به طوری که تاکنون حدود ۶۰ نفر برای این مهم اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیکی با بیان اینکه تعدادی از افراد دارای سابقه فعالیت در بازارچه‌ها هستند که تقاضای آن‌ها برای بررسی ارسال شده است، افزود: همچنین هماهنگی‌ها برای تردد افراد انجام شده است.

وی خواستار ارتباط بیشتر غرفه‌داران با تجار و بازرگانان افغانی برای حمل و نقل کالاها شد و گفت: برای صادرات ب خیلی کالاها از دوکوهانه هماهنگی‌های لازم انجام شده و اگر تاجر افغانی همکاری کنند بخشی از بار از این مرز انجام خواهد شد.

فرماندار نهبندان افزود: همچنین در صورتی که سفارش کالا از کشور مقابل افغانستان دریافت شود، زمینه صادرات باید هرچه زودتر فراهم شود.

بیکی در پایان با بیان اینکه برای فعالیت این بازارچه باید کمک شود، خاطرنشان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای برای استفاده از مرزها دارد و مراودات مستقیمی از مرزها رقم خواهد خورد که در شرایط فعلی به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا