خراسان رضوی

افتتاح پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در کلات نادر

به گزارش یولن از کلات، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در شهرستان کلات اظهار کرد: هدف از اجرای «طرح روستا بازار» عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه به سفره مردم و مصرف‌کنندگان است.

ایرج ناصری‌مقدم در خصوص فعالیت این روستا بازارها افزود: روستا بازارها درواقع راهی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و رسیدن محصول به قیمت واقعی است تا از این طریق سود کشاورزان و تولیدکنندگان با حذف واسطه تضمین شود.

وی درباره تأمین کالا‌های موردنیاز فروشگاه‌های روستا بازار در سطح استان یادآور شد: در این راستا برنامه مدونی برای تهیه کالا در دستور کار اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه تعاونی تولید و همچنین شرکت تعاونی روستا بازار در دست اقدام است تا به‌صورت زنجیره‌ای بتوانیم کالا از نقاط مختلف کشور خریداری و برای عرضه به فروشگاه‌های روستا بازار تحویل دهیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ظرفیت روستا بازار‌ها را برای توانمندسازی و اقتصادی نمودن تعاونی‌های زنان روستایی بسیار مؤثر و مفید دانست و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این روستا بازارها می‌توانیم با برنامه‌ریزی در شبکه تعاونی‌های روستایی زنان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی بانوان را در این فروشگاه‌ها به فروش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور حدود ۸۰ روستا بازار راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: سهم خراسان رضوی از این تعداد ۵۵ روستا بازار است.

ناصری مقدم اذعان کرد:  در راستای کمک به تنظیم بازار گوشت مرغ، گوشت و تخم‌مرغ به‌زودی عرضه و توزیع این محصولات در روستا بازارها در دستور کار قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال در کلات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا