سمنان

افتتاح ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در دهه فجر

افتتاح ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در دهه فجر

به گزارش یولن از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وسعت زیرپوشش طرح‌های آماده افتتاح منابع طبیعی، بیش از ۱۱ هزار ۹۰۰ هکتار بوده و با افتتاح این طرح‌ها برای ۹۳۰ نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار طرح آبخیزداری در شهرستان‌های مهدی‌شهر، شاهرود، دامغان و میامی بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: همچنین طرح‌های آبخیزداری در شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی، شاهرود و دامغان دهه فجر امسال توسط مدیران ارشد کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته وی، کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشک‌سالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، افزایش ارزش تفرجگاهی مناطق زیرپوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ منابع پایه و آب بسیار مهم هستند، ادامه داد: اجرای طرح‌ها فوق برای کنترل سیل و رسوب در مناطق روستایی و حوضه‌های آبخیز از سال ۹۹ آغاز شده و امسال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا