کرمان

افتتاح ۷ مدرسه خیرساز در مناطق روستایی رابر کرمان

افتتاح ۷ مدرسه خیرساز در مناطق روستایی رابر کرمان

به گزارش یولن از کرمان، امروز با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و خیر مدرسه‌ساز حاج‌اکبر ابراهیمی آیین افتتاح هفت مدرسه در رابر کرمان برگزار شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی نماد شجاعت و مظهر غرور ملی و مایه افتخار دنیای اسلام است و وظیفه ما قدم گذاشتن در راه او و ترویج مکتبش است.

وی در تشریح مدارس عنوان کرد: مدرسه یک کلاسه روستای باب گلو، مدرسه یک کلاسه بابید علیا در روستای ده دیوان و مدرسه یک کلاسه روستای کبیر هر کدام با زیربنای ۷۹ متر مربع و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیدند.

رضایی ادامه داد: مدرسه دو کلاسه روستاهای تذرج و هلیرود هر کدام با زیربنای  ۱۲۲ مترمربع و اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان افتتاح شدند و دو مدرسه ۴ کلاسه در روستای شهید پرور گنجان هم با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساخت هستند.

وی با قدردانی از همه خیران مدرسه‌ساز، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این ۷ مدرسه حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده که توسط خیر نیکوکار حاج‌اکبر ابراهیمی تامین شده و وی تاکنون ۳۰ مدرسه در استان کرمان ساخته و هزینه تعمیر و بازسازی ۱۶ مدرسه آسیب‌دیده از سیل اخیر را هم پذیرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در روز اول فروردین ۱۴۰۱ همزمان با شصت و پنجمین سالروز تولد سردار دل‌ها، با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا