اقتصادی

افزایش تدریجی دما در پنج روز آینده/ ادامه بارش‌‌ها تا ۱۸ آبان در برخی شهرها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی یولن، درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز ۱۶ آبان در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، جنوب و شرق کشور، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و استان‌های واقع در امتداد زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان،‌بوشهر، جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه ۱۸ آبان بارش‌ها تضعیف می‌شود و در بخش‌هایی از کرمان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان رگبار و رعد و برق و افزایش ابر دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه ۱۹ آبان با شمالی شدن جریانات روی خزر به تدریج در استان‌های گیلان، اردبیل و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش می‌یابد در این روز در نواحی شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق صنعتی و پر جمعیت به ویژه‌ استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار است.

ضیائیان افزود: در ۵ روز آینده در اغلب مناطق کشور به تدریج روند نسبی افزایش دما را خواهیم داشت و پنج‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:  آسمان تهران فردا صاف با احتمال غبار محلی پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس، بوشهر و اهواز با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد و زنجان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا