سلامت

افزایش شهرهای زرد کرونایی در کردستان

افزایش شهرهای زرد کرونایی در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار یولن اظهار داشت: بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونا در کشور، شهرهای دهگلان و بانه در کردستان زرد و باقی شهرستان‌ها رنگ آبی دارند.  

بهرام کندائی اضافه کرد: این رنگ‌بندی بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونا انجام می‌گیرد.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۱ به صفر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۱۲ به ۷ شهر کاهش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۱۱ به ۱۸۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۲۴ به ۲۶۱ شهر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در کردستان ثبت نشد و بیماری هم فوت نکرد، افزود: در حال حاضر ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۷ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کندائی ادامه داد: برای پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد کرونا در استان اقدام کنند، البته شیوع بیماری های تنفسی در استان افزایش یافته است و شهروندان باید پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس این نوع بیماری ها بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا